Sense categoria

By 16 de febrer de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 16.02.2009

El PCB i el PCM sumen forces per impulsar la innovació

El Parc Científic de Barcelona (PCB) i el Parque Científico de Madrid () han signat un acord perquè les empreses de base tecnològica associades a ambdues institucions puguin utilitzar indistintament les plataformes científiques i l'equipament tecnològic que ofereix cada parc, així com gaudir de facilitats per accedir als espais d'incubació respectius. L'acord ha estat rubricat pel director general del PCB, Fernando Albericio, i el director general del PCM, Antonio Díaz.

Amb aquest conveni es vol potenciar també la generació de sinèrgies entre les empreses associades. Per aquest motiu, ambdues entitats s’han compromès a donar la màxima difusió possible als seus productes i serveis, així com als programes de pràctiques professionals i vacants laborals que s’ofereixin.

Segons el director general del PCB Fernando Albericio, “aquest acord és una bona iniciativa a la que s’haurien de sumar altres parcs científics de l’Estat, ja que permet ampliar i compartir els recursos, de manera que les infraestructures tecnològiques no suposin un cost d’inversió tan elevat,”, explica el director general del PCB, Fernando Albericio, “a més, facilita la col·laboració i permet sumar forces per impulsar de forma conjunta l’R+D i la innovació “.

Antonio Díaz, director general del PCM, afirma que aquest conveni està en consonància amb la missió del PCM de facilitar els recursos per incrementar les actuacions d’R+D, de manera que les iniciatives emprenedores que s’inicien en l’àmbit acadèmic i científic trobin els recursos necessaris per desenvolupar amb èxit el seu projecte empresarial i que el resultat d’aquesta tasca reverteixi en benefici d’un teixit empresarial més competitiu i la creació de llocs de treball de qualitat.

El Parc Científic Barcelona i el Parc Científic de Madrid –com a agents d’innovació de la Universitat de Barcelona, i de les universitats Autònoma i Complutense de Madrid respectivament– participen, a més, en la Xarxa Universitària Iberoamericana d’Incubació d’Empreses (), un projecte que integren dotze universitats, Banco Santander –que col·labora en la iniciativa a través de la seva División Global Santander Universidades– i Universia. El seu objectiu és facilitar la transferència dels resultats de la investigació a la societat, en especial en ciències de la vida, i promoure la creació de més de 100 spin-off universitàries en els pròxims cinc anys.