31.10.2018

El PCB col·labora un any més a l’iFest, el festival de la disrupció, la ciència i la tecnologia

L'iFest, la gran cita dels joves amb la ciència, la tecnologia i la innovació disruptiva impulsada per Catalunya Emprèn, escalfa motors per a una nova edició, que enguany vindrà precedida d'un procés d'aprenentatge i mentoria de quatre mesos, l'iFest Countdown. Durant aquest programa els players desenvoluparan prototips per donar resposta a reptes reals proposats per diverses entitats, entre les que hi ha el Parc Científic de Barcelona, que hi participa conjuntament amb l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) i l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona). Al Demo Day, que tindrà lloc el 18 de juny de 2019 a l'Auditori Imagina Mediapro, cada equip haurà de defensar el seu projecte i competir amb la resta dels participants.

L’iFest Countdown –la nova iniciativa que l’iFest estrena en aquesta 3a edició– proposa als estudiants dels darrers cursos de batxillerat, cicles formatius, graus universitaris, màsters i doctorants un programa d’aprenentatge i acceleració segons el Mètode Lombard, basat en els principis de l’emprenedoria i la disrupció en innovació.

Els participants treballaran en equips amb material en línia i a les aules docents durant uns quatre mesos, i comptaran amb la mentoria de professionals de diversos àmbits i sectors, que aportaran valor als projectes amb els seus coneixements i la seva expertesa.

Durant aquest període també podran seguir webinarssobre tecnologies exponencials, com ara, l’Internet de les Coses, nanotecnologia, intel·ligència artificial, robòtica, biotecnologia i blockchain. També coneixeran, de la mà dels seus dels protagonistes, actors de l’ecosistema emprenedor de Catalunya: incubadores, acceleradores, start-ups, makers, fablabs, universitats, centres de recerca, etc. que els acompanyaran en aquest procés.

El programa culminarà amb la celebració del Demo Day, que tindrà lloc el 18 de juny de 2019 a l’Auditori Imagina Mediapro, on cada equip haurà de defensar el seu projecte a través de la presentació dels seus prototips i competir amb la resta dels participants. L’equip guanyador viatjarà durant un mes a Silicon Valley amb l’Imagine Creativity Center per treballar el seu projecte emprenedor.

Malalties Minoritàries: el repte del PCB, l’IBEC i l’IRB Barcelona

En el marc de l’iFest Countdown, el Parc Científic de Barcelona, l’IBEC i l’IRB Barcelona han llançat conjuntament el repte Com milloraries el dia a dia d’un pacient que pateix distròfia muscular o la malaltia de Kennedy?, amb el qual desafien als participants a desenvolupar una eina/aplicació que millori la qualitat de vida de les persones que pateixen una d’aquestes malalties neuromusculars rares i hereditàries.

El repte requereix iniciatives innovadores i interdisciplinàries que combinin els coneixements mèdics i biològics amb les tecnologies d’última generació que també podrien afavorir els pacients d’altres malalties neuromusculars amb trets comuns.

■ Les inscripcions estan obertes tant per a participants com per a professors/ores que hi vulguin col·laborar. Apunta-t’hi ►iFest Countdown 2019 [+]