El PCB amplia el programa Xplore Health gràcies al suport de la Fundació Amgen

By 11 d'abril de 2012novembre 16th, 2020No Comments
 11.04.2012

El PCB amplia el programa Xplore Health gràcies al suport de la Fundació Amgen

Gràcies al suport de la , el Parc Científic de Barcelona ha pogut ampliar els continguts del mòdul de biotecnologia del portal i desenvoluparà també un nou experiment virtual que estarà disponible en anglès, espanyol, català, francès i polonès. L'organització s'ha proposat, així mateix, reforçar el seu programa divulgatiu oferint una sèrie de tallers de formació per a prop de 50 professors a Catalunya i Galícia. La subvenció també servirà per facilitar l'intercanvi de bones pràctiques entre professors de diferents països europeus mitjançant una eina en línia per millorar la col·laboració.

“Com a organització científica dedicada al servei al pacient, tenim una responsabilitat important que consisteix a fomentar l’educació sobre la ciència i la salut”, declara Jordi Martí, director general d’Amgen Espanya.

En paraules de Rosina Malagrida, directora tècnica de Difusió de la Ciència del Parc Científic de Barcelona i coordinadora de Xplore Health: “Seguim sent testimonis d’un descens a tot Europa en el nombre de joves interessats a seguir una carrera científica. El nostre programa tracta d’afrontar aquest desafiament i ha estat dissenyat per establir un pont entre la recerca i l’educació, estimular el debat, inspirar a futurs investigadors i promoure l’alfabetització científica. Agraïm a la Fundació Amgen la seva visió i el seu suport continuats”.

El programa Xplore Health –liderat pel Parc Científic de Barcelona– és un portal educatiu europeu sobre investigació biomèdica que ofereix continguts multimèdia innovadors i activitats per a joves a través d’Internet, escoles, i museus de ciències. El portal està dirigit a professors i estudiants, i estructurat en mòduls temàtics que giren entorn d’àrees relacionades amb la investigació actual, com ara el desenvolupament de fàrmacs, la genòmica, la biotecnologia, el càncer, la malària i la sida.

La finalitat de la Fundació Amgen és promoure l’educació científica, millorar l’accés dels pacients a una atenció de qualitat i enfortir les comunitats en les quals viu i treballa el personal d’Amgen. Des de l’any 1991, la Fundació ha realitzat donacions per un valor de més de 160 milions d’euros a organitzacions no governamentals dels Estats Units, Puerto Rico i Europa, així com a entitats que ofereixen els seus equips d’ajuda per a catàstrofes en l’àmbit nacional i internacional.

Per a consultar la memòria d’activitats de la Fundació Amgen faci click .