El PCB acull el workshop «Tissue Dynamics and Growth» de l’European Science Foundation

By 30 d'abril de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 30.04.2009

Els dies 7 i 8 de maig se celebra al l'Auditori Antoni Caparrós del Parc Científic Barcelona (PCB) el workshop «Tissue Dynamics and Growth», patrocinat per l'European Science Foundation (ESF) –sota la supervisió del FuncDyn Programme–, la Facultat de Física de la Universitat de Barcelona i el Parc Científic Barcelona. Els organitzadors d'aquesta sessió de treball són Javier Buceta, lider del Grup de Modelització Teòrica i In Silico de Sistemes Biològics () –que forma part de la unitat Co.S.Mo. LAB (Computer Simulation & Modeling) ubicada al PCB– i els professors de la Universitat de Barcelona, Jaume Casademunt i Francesc Sagués.

«Tissue Dynamics and Growth» mostrarà com es desenvolupa el comportament coherent col·lectiu a partir de la interacció d’unitats individuals (cèl·lules). Cal destacar que l’emergent complexitat en aquest context es basa en les vies de comunicació cel·lular bilateral o “crosstalk” d’una jerarquia d’escales espai- temporals, de molècules a cèl·lules, i de cèl·lules a teixits (i de tornada), que acabaran finalment determinant la funció biològica.

Partint d’aquesta premissa l’objectiu d’aquest workshop té dues vessants: d’una banda, desvetllar el funcionament en conjunt d’aquests processos, combinant el punt de vista de biòlegs i físics i, d’altra, promoure la col·laboració entre aquests grups. Per tant, el taller no només servirà de marc per presentar la recerca capdavantera, sinó, i el més important, serà el punt de trobada per comentar, col·laborar, i conèixer l’estat actual de la dinàmica funcional dels teixits.

Al workshop participaran com a ponents: Xavier Trepat, de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), amb seu al PCB; Enrique Martín-Blanco, de l’Institut de Biologia Molecular de Barcelona (IBMB-CSIC), ubicat també al PCB; Reza Farhadi Far, del Max-Planck-Institute for the Physics of Complex Systems, a Dresden (Alemanya); Nir Gov, del Weizmann Institute of Science, a Rehovot (Israel); François Graner, del Curie Institute, a Paris, (França); Michael Meyer-Hermann, del Frankfurt Institute of Advanced Studies, a Frankfurt (Alemanya); Jacques Prost, de l’Ecole Supérieure de Physique et Chimie Industrielles, a Paris (França), i Willy Supatto, del California Institute of Technology, a Pasadena (Estats Units).

El Grup de Modelització Teòrica i In Silico de Sistemes Biològics (The.Si.M.Bio.Sys. GROUP) es un grup integrat al centre Co.S.Mo. LAB () ubicat al Parc Científic Barcelona. El seus investigadors treballen en l’àmbit de la Biofisica i la Biologia de Sistemes.