08.03.2021

El Parc Científic de Barcelona selecciona els tres equips que optaran a defensar el seu repte a la gran final iFest Demo Day 2021

En el marc de l’iFest Countdown, el Parc Científic de Barcelona ha seleccionat els tres equips finalistes del seu repte “Com fomentar vocacions científiques entre el jovent?”. Només un d’ells serà el guanyador i competirà amb la resta de players per al premi a la millor solució iFest 2021 al Demo Day, que tindrà lloc el proper 24 de març al Barcelona Startup Congress.

La situació de crisi sanitària no ha impedit l’èxit i la gran participació de l’alumnat i centres educatius en aquesta nova edició de l’iFest Countdown, el programa d’aprenentatge i competició en què els players desenvolupen prototips de reptes reals per  exposar-los i defensar-los al Demo Day 2021. Shakers, estudiants i docents han fet un gran esforç per combinar i participar en les diferents metodologies del programa de manera online.

El Parc Científic de Barcelona valora molt positivament la participació de l’alumnat en el programa iFest. Tots els equips que han presentat solucions al seu repte aporten idees de gran interès per al foment de vocacions científiques, i han posat de relleu la necessitat de difondre la ciència d’una manera que aporti coneixements a través d’activitats lúdiques i dinàmiques dintre i fora de les aules. Finalment, els equips seleccionats han estat:

Ambiente y medio, de l’Institut Lluïsa Cura. Sota el lema “Escull la ciència i entendràs, pensa en verd i encertaràs”, el seu projecte té com a principal objectiu donar a conèixer les possibilitats laborals referents a l’àmbit de les ciències mediambientals, sortides professionals, etc., amb propostes i idees com activitats i tallers.

• “KADE, de La Salle Reus, per un projecte que vol trencar el tòpic de la dificultat de l’estudi de les ciències mitjançant uns Kits d’Aprenentatge Didàctic i Eficaç composat per tallers, jocs didàctics, pràctiques, investigacions al laboratori, webinars, concursos online i projectes de recerca, basats en el treball cooperatiu de l’alumnat i el centre.

“LUR“, del Col·legi Mare de Déu del Carme, pel seu projecte basat en el disseny d’un videojoc que segueix el cicle de la vida i aprofundeix en els sistemes del cos humà. Reunirà coneixements i els representa gràficament. El joc va dirigit a estudiants del batxillerat, graus superiors i mitjans i universitat.

Els tres equips competiran entre si en un pitch que tindrà lloc els dies 9 i 10 de març. El jurat de cada repte escollirà un únic equip que rebrà un premi i participarà el dia 24 de març, amb la resta de finalistes de cada repte, al Demo Day per optar al premi de Catalunya Emprèn com a la millor solució iFest 2021.

El repte del Parc Científic de Barcelona

El repte “Com fomentar vocacions científiques entre el jovent?“, llançat pel Parc Científic de Barcelona en el marc de l’iFest Countdown 2020, es va adreçar a l’alumnat dels centres educatius d’arreu de Catalunya. La proposta va consistir a desenvolupar una activitat per fer créixer l’interès per la ciència en secundària i batxillerat, dintre del currículum acadèmic, per dur-la a terme presencialment al PCB, o online.

Els objectius d’aquest repte són apropar l’alumnat de secundària a la recerca actual en ciències de la vida i la salut; fomentar la innovació a l’ensenyament de les ciències experimentals, i promoure la reflexió sobre els aspectes ètics, legals i socials relacionats per orientar als estudiants en l’elecció d’una carrera acadèmica i professional a l’àmbit STEM.

Aquesta iniciativa s’emmarca en el programa Recerca en Societat, una iniciativa que el Parc Científic de Barcelona va engegar l’any 2003 per apropar la ciència a la ciutadania i fomentar les vocacions entre els joves. Actualment, engloba més de 100 activitats en què participen 6.000 persones cada any. El programa ha estat reconegut amb el Segell de Qualitat Educativa del Consell de Coordinació Pedagògica de Barcelona (CIP) impulsat per l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB), i compta amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència i Innovació, i de l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) de l’Ajuntament de Barcelona.

» Més informació al web de l’iFest [+]