El Parc Científic de Barcelona organitza un cicle de debats oberts al públic

By 26 de febrer de 2007novembre 16th, 2020No Comments
 26.02.2007

El Parc Científic de Barcelona organitza un cicle de debats oberts al públic

El Parc Científic de Barcelona (PCB) organitza un cicle de debats científics sota el títol , que giraran entorn a tres temes d'actualitat: els efectes de la introducció de noves espècies, la teràpia gènica i les teràpies amb cèl·lules mare, i el moviment Open Access. Aquest cicle es durà a terme els dies 8 de març, 26 d'abril i 21 de juny a les 18:30 h a l'Aula Fèlix Serratosa del PCB.

Quines conseqüències pot tenir la introducció de noves espècies per a la salut humana i el medi ambient? Com podem resoldre els problemes ètics i legals que planteja la recerca amb cèl·lules embrionàries i quines poden ser les seves aplicacions reals? Què és el moviment Open Acces i com afectarà a les publicacions científiques tradicionals…? Aquestes són algunes de les qüestions que planteja el cicle «La Ciència a Debat al PCB», que es durà a terme en tres sessions diferents a l’Aula Fèlix Serratosa del PCB.

Els debats estan dirigits a un públic científic, des d’estudiants de ciències de la vida a investigadors, i el seu objectiu és estimular la discussió entorn als nous camins que obre la recerca multidisciplinària actual, abordant preguntes concretes amb un format allunyat dels seminaris clàssics, i potenciant la participació del públic, que podrà assistir lliurement fent reserva prèvia.

Per dinamitzar els debats, està previst l’ús d’un programa informàtic que facilitarà la interacció del públic, de manera que els assistents puguin expressar la seva opinió. Un cop finalitzada l’activitat, els assistents podràn continuar parlant en un ambient més informal amb els ponents.

El primer debat: «Evolució natural i evolució induïda: el risc de la genètica?», que tindrà lloc el dia 8 de març, serà moderat per Lluís Ribas de Pouplana, investigador ICREA de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) del PCB. Com a ponents participaran: Emili García-Berthou, de l’Institut d’Ecologia Aquàtica (Universitat de Girona); Juli Peretó de l’Institut Cavanilles de Biodiversitat i Biologia Evolutiva de la Universitat de València; l’epidemiòleg Antoni Trilla, metge i investigador de l’Hospital Clínic, i Pere Puigdomènech, investigador del laboratori de Genètica Molecular Vegetal CSIC-IRTA.

El debat del dia 26 de’abril: «El moviment Open Accesss: Estem davant una nova revolució?» serà moderat pe Àngel Borrego, professor de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona, i comptarà amb la participació de Reme Melero, investigadora de l’Institut d’Agroquímica i Tecnologia dels Aliments (IATA) del CSIC a València; Xavier Bosch, metge de l’Hospital Clínic i col·laborador de les revistes Science i JAMA, i Roderic Guigó, coordinador del programa de Bioinformàtica i Genòmica del Centre de Regulació Genòmica de Barcelona.

L’últim debat: «Noves teràpies: On som i cap a on anem?», que es durà a terme el dia 21 de juny, serà moderat per Gabriel Márquez, director científic de Genetrix. Com a ponents participaran Anna Veiga, directora del Banc de Línies Cel·lulars del Centre de Medicina Regenerativa de Barcelona (CMRB); Guillermo Güenechea, investigador del centre d’Investigacions Energètiques, Medioambientals i Tecnològiques (CIEMAT) i Maria Casado, directora de l’Observatori de Bioètica i Dret del PCB, experta en les implicacions ètiques, legals i socials d’aquestes noves teràpies