El Parc Científic de Barcelona entra en l’accionariat d’Innova 31

By 26 de novembre de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 26.11.2008

El Parc Científic de Barcelona entra en l’accionariat d’Innova 31

El Parc Científic de Barcelona (PCB) reforçarà la seva tasca d'impulsar la creació i el desenvolupament de noves empreses de base tecnològica a través d', societat de capital risc especialitzada en dur a terme inversions en start –up's de base tecnològica. Ambdues entitats han signat un acord mitjançant el qual el PCB formarà part del seu accionariat i aportarà projectes d'inversió d'interès, especialment en l'àmbit de la biomedicina i les ciències de la vida. A més, el director general del Parc Científic de Barcelona, Fernando Albericio, serà membre del Consell d 'Administració d'Innova 31, que integren representants de les altres entitats que conformen l'accionariat: la Universitat Politècnica de Catalunya, la Caixa d'estalvis de Catalunya, Unión Interiores i EDM Holding.

L’objectiu d’Innova 31 és fomentar l’esperit emprenedor invertint en empreses de nova creació que apostin per innovacions tecnològiques d’ interès pel mercat. Pel director del Parc Científic de Barcelona, Fernando Albericio, l’entrada a Innova 31 “és un pas més per impulsar des del PCB el desenvolupament de noves empreses biotec a Catalunya i s’emmarca dins l’objectiu estratègic de potenciar la transferència de coneixement i tecnologia a la societat, que és la tercera missió de la universitat, a més de la docència i la recerca”.

Segons Ramon Morera, director general d’Innova31, “l’entrada del Parc Científic de Barcelona permetrà ampliar el nombre de participacions que la societat té actualment en cartera, especialment en l’àmbit de ciències de la vida i biomedicina, i incrementar el seu valor, gràcies al suport que el PCB pot oferir en assessorament per al desenvolupament de plans estratègics i consolidació dels projectes, degut a l’àmplia experiència i coneixement amb què compta en aquest àmbit”. Tanmateix, “comptar en el nostre accionariat, a més a més de la resta d’accionistes, del binomi Parc Científic de Barcelona i Universitat Politècnica de Catalunya posiciona a INNOVA31 com la societat de Capital risc de referència en el sector biotecnològic”, afegeix Ramón Morera.

Des de la seva creació, el juny del 2000, la societat Innova 31 ha fet set operacions d’inversió i dues desinversions, per les quals ha obtingut un 33% de plusvàlua. Actualment té a la seva cartera de participacions cinc empreses: dues que centren la seva activitat en l’àmbit de la biomedicina: i –ambdós ubicades a la Bioincubadora PCB-Santander del Parc Científic de Barcelona– i tres sorgides a l’entorn de la Universitat Politècnica de Catalunya i especialitzades en tecnologies de la informació i electromedicina: Verbio Technologies, Aida Centre i Visiometrics.

Segons explica Ramon Morera, en els propers anys la societat té previst ampliar les seves dimensions, tant pel que fa al nombre de participacions i la tipologia de les companyies que té en cartera, com en el volum de diners per invertir.