Dídac Ramírez pren possessió com a nou rector de la UB

By 27 de novembre de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 27.11.2008

Dídac Ramírez pren possessió com a nou rector de la UB

Dídac Ramírez, que va ser elegit nou rector de la UB el 11 de novembre, ha pres possessió del càrrec el pasat dijous 27 a les 9h, en un acte presidit pel conseller d'Innovació, Universitats i Empresa Josep Huguet, la Comissionada d'Universitats i Innovació Blanca Palmada i el secretari d'Estat d'Universitats Màrius Rubiralta. L'acte també ha comptat amb la presència del rector en funcions sortint, Josep Samitier, i del president del Consell Social de la UB, Joaquim Coello.

El nou rector de la UB, Dídac Ramírez Sarrió (Barcelona, 1946) va obtenir el 53,45 % del vot ponderat en la segona volta de les eleccions, i va aconseguir, per tant, la majoria necessària per ser nomenat rector.

És llicenciat en Filosofia i Ciències de l’Educació per la UB i doctor per la UB en Ciències Econòmiques i Empresarials, i en Filosofia i Ciències de l’Educació, a més de catedràtic d’universitat, des del 1990. Ha exercit de vicedegà de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials (1984-1989) i de vicerector d’Economia i Administració (1990-1994). Així mateix ha presidit la Societat Catalana de Filosofia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans (2001-2006), i és extresorer del FC Barcelona (2003). És director del Departament de Matemàtica Econòmica, Financera i Actuarial de la UB, i acadèmic numerari de la Reial Acadèmia de Ciències Econòmiques i Financeres (2002).

A la UB és també responsable del grup de recerca Investigació en Anàlisi Financera i de la Incertesa (IAFI) i membre del Grup Consolidat d’Innovació Docent Noves Metodologies per a l’Ensenyament i l’Aprenentatge en Matemàtica Financera i Actuarial.