El Parc Científic de Barcelona convida el públic a fer recerca

By 23 d'octubre de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 23.10.2008

El Parc Científic de Barcelona convida el públic a fer recerca

Aquesta setmana es posa en marxa la tercera edició de , un cicle de tallers oberts organitzats pel Parc Científic de Barcelona (PCB) i Caixa Catalunya en què els assistents poden fer alguns dels experiments que actualment es duen a terme als laboratoris del PCB. L'activitat és gratuïta i tindrà lloc a La Pedrera de Caixa Catalunya (Passeig de Gràcia, 92) tots els dissabtes a les 11h entre el 25 d'octubre i el 29 de novembre. Així mateix, també s'oferirà entre setmana a l'OpenLAB del PCB adreçat a la comunitat educativa. En total, 1.500 persones podran "fer d'investigadors" al llarg del nou cicle.

Es tracta d’una experiència gairebé única a la ciutat, ja que són els propis investigadors els que conviden al públic a fer experiments que formen part de la seva recerca actual, i traslladen una part del seu laboratori i dels aparells que fan servir habitualment als tallers per mostrar de forma directa la seva tasca al públic.

En aquests tallers es tractaran temes molt diversos: des de com s’investiga a l’autor d’un crim a partir de l’anàlisi de diverses mostres de DNA, fins a la utilitat de la mosca de la fruita per estudiar algunes malalties, com ara el càncer, així com quines són les diferents etapes del desenvolupament d’un medicament –participant en la síntesi d’un fàrmac per tractar el Parkinson–. L’elecció del taller és lliure i per participar cal fer reserva prèvia, ja que les places són limitades.

El cicle, que s’inaugura aquest dissabte a La Pedrera de Caixa Catalunya a les 11h, s’adreça especialment als joves, però està obert a tot el públic, així que es pot venir sol, amb els amics o en família per participar-hi i gaudir de l’experiència. L’activitat estarà dinamitzada per investigadors de l’Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona, la Plataforma de Química Combinatòria del PCB i la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona, que a més, oferiran també una presentació de la seva investigació.

“Fes Recerca!” forma part del programa del Parc Científic de Barcelona i té com a objectiu contribuir a millorar la cultura científica de la societat i fomentar vocacions científiques entre els joves estudiants.