El Parc Científic Barcelona i el Riyadh Techno Valley col·laboren per impulsar la innovació

By 4 de febrer de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 04.02.2009

El Parc Científic de Barcelona (PCB) i el (RTV), vinculat a la King Saud University de Riyadh (Arabia Saudí), han signat un conveni de cooperació per tal de facilitar la col·laboració d'ambdues institucions en diverses àrees d'interès, com ara el foment de la cultura emprenedora i la innovació, la transferència de tecnologia i la incubació d'empreses. L'acord va ser signat pel director del PCB i Catedràtic de Química Orgànica de la Universitat de Barcelona, Dr. Fernando Albericio, i el president del RTV, Dr. Ahmed A. Bakarman.

El conveni estableix, entre altres objectius, la voluntat mútua d’organitzar un programa de formació que faciliti l’intercanvi d’idees entre els responsables de l’administració local, el sector acadèmic i els estudiants, així com l’exposició dels eixos d’actuació i estratègies que possibiliten l’èxit dels parcs científics. També vol servir de plataforma per debatre quines són les millors fórmules per impulsar la creació d’un nou teixit empresarial de base tecnològica i fomentar l’emprenedoria en les universitats.

L’èxit d’aquest compromís de treball conjunt s’hauria de reflectir mitjançant la posta en marxa de forma simultània de projectes pilot educatius i de recerca a cada campus (Universitat de Barcelona i King Saud University de Riyadh), així com l’establiment d’acords de col·laboració en projectes i en empreses que ofereixin aplicacions que puguin ser d’interès pel mercat.

El conveni també preveu dur a terme programes d’intercanvi per donar a conèixer els èxits més destacats de la recerca acadèmica a responsables tant del sector empresarial com governamental, i endegar conjuntament altres activitats, com ara simposis que permetin establir contactes entre els responsables de les Àrees de Transferència de Tecnologia. Aquestes iniciatives haurien de facilitar l’establiment d’acords de col·laboració i joint-ventures, tant en l’àmbit acadèmic com en l’empresarial, així com invitacions per assistir a cursos de formació o seminaris.

Una altra fórmula de col·laboració que estableix és la cooperació en l’avaluació de propostes que tinguin un interès comercial, i en la identificació d’empreses i companyies que puguin estar interessades en els projectes de recerca i els productes desenvolupats per cada part, facilitant l’intercanvi d’informació al respecte.