El genoma del poll del cos humà, seqüenciat per un equip internacional amb participació de l’IRBio

By 22 de juny de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 22.06.2010

Un equip internacional ha seqüenciat el genoma del poll del cos humà (Pediculus humanus humanus), un paràsit que s'alimenta de la sang de l'hoste i que és vector de patògens que causen malalties, com ara el tifus epidèmic, la febre recurrent i la febre de les trinxeres. El treball, publicat a Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS), compta amb la participació d'un equip de la Universitat de Barcelona dirigit pels catedràtics Julio Rozas i Montserrat Aguadé, experts del Grup de Recerca Consolidat de Genètica Molecular Evolutiva i membres de l'Institut de Recerca de la Biodiversitat (IRBio), ubicat al Parc Científic Barcelona.L'equip científic està liderat a escala internacional per Barry R. Pittendrigh (Universitat d'Illinois) i Ewen F. Kirkness (J. Craig Venter Institute), i pel que fa a la participació espanyola, també compta amb equips del Complex Hospitalari Universitari i de la Universitat de Santiago de Compostel·la.

Per a més informació