14.05.2020

Droplite obre una ronda de 600.000€ per accelerar la fabricació del seu dispositiu de diagnòstic en temps real

Droplite, amb seu al Parc Científic de Barcelona, ha obert una ronda de finançament de 600.000 euros per accelerar al desenvolupament industrial d’un innovador dispositiu mèdic de diagnòstic ràpid en el punt d'atenció al pacient (Point of Care, POC). La companyia, que va néixer el 2018 al si de l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), de la mà de dos científics emprenedors, André Guedes i Rafael Porcar, va estar reconeguda amb el Seal of Excellence de la Comissió Europea, i el segell de Pyme Innovadora del Ministeri de Ciència i Innovació.

Droplite, una spin-off de l‘Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) ubicada al Parc Científic de Barcelona, ha iniciat ela fase industrial d’un dispositiu intel·ligent per al diagnòstic mèdic en temps real al punt d’atenció al pacient (Point of Care, POC)

Per a accelerar aquesta última etapa de desenvolupament del producte, la companyia ha obert la seva primera ronda de finançament per un import inicial de 600.000€, a la qual ja s’ha sumat el fons d’inversió Genesis Ventures –gestionat per Genesis Biomed­– amb una aportació de 50.000€.

Droplite va rebre una subvenció de 236.000€ a la convocatòria 2019 del programa Neotec del Centre de Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI). Recentment, la companyia també ha obtingut 75.000€ de la línia d’ajudes Startup Capital d’ACCIÓ.

“Aquest suport financer i el capital aixecat a la ronda ens permetrà concloure en 2021 la fabricació industrial del prototip per a una futura producció a gran escala, i ampliar el nostre equip humà per consolidar el nostre pla de creixement. La previsió és arribar al mercat en 2022. Ja tenim diversos inversors particulars, fons seed capital i business angels interessats i volem tancar la ronda aquest estiu”, afirma André Guedes, cofundador i CEO de Droplite.

“Invertim en el projecte Droplite perquè és una solució amb un gran potencial de futur dins el sector salut. A més, és una spin-off sorgida a l’ICFO, centre de reconegut prestigi mundial en fotònica. Genesis Ventures té plena confiança en la gran feina que està desenvolupant l’equip encapçalat per André Guedes, que ja ha liderat amb èxit unes altres startups del sector”, declara Josep Lluís Falcó, fundador i CEO de Genesis Biomed.

Tecnologies de frontera per optimitzar el diagnòstic mèdic

El dispositiu de diagnòstic desenvolupat per Droplite, basat en el concepte lab-on-a-xip, és capaç de realitzar proves ràpides de tipus immunoassaig amb la fiabilitat d’un laboratori central. Permet detectar, de manera quantitativa, en temps real (menys de 10 minuts) i amb una sola gota de mostra (sang, saliva, orina, etc.), diferents agents patològics i condicions de salut al punt d’atenció al pacient (Point of Care, POC). Es connecta al sistema d’informació de l’hospital o al núvol, fet que assegura la traçabilitat dels resultats i també una fàcil sincronització de les dades recol·lectades per estudiar tendències i possibles brots de la malaltia/condició de salut monitorades.

Aquesta plataforma, miniaturitzada i intel·ligent, és una combinació de tècniques avançades de química personalitzada, nanotecnologia, electrònica, processament de senyal i sistemes de detecció òptica i microfluídica avançats (patentats). Per al seu desenvolupament, la companyia ha comptat amb col·laboradors industrials (empreses farmacèutiques) i institucionals (hospitals i centres de recerca).

“La tecnologia desenvolupada per Droplite fa compatible amb l’entorn microfluídic mètodes de detecció òptics que no ho eren fins ara. Tot això ens permet beneficiar-nos de la sensibilitat i precisió pròpia d’un laboratori d’anàlisis clíniques en un únic dispositiu compacte que es pot usar in situ, al costat del metge, directament en una clínica o hospital. D’altra banda, en trobar-se connectat al núvol i al sistema d’informació hospitalària, garanteix la traçabilitat i l’accés immediat als resultats en qualsevol moment i lloc”, explica Rafael Porcar, cofundador i CTO de Droplite.

La seva estratègia de negoci apunta a explorar diferents mercats amb un alt impacte social i econòmic, aprofitant el fet que la seva plataforma és transversal i amb gran capacitat per a adaptar-se a un ampli espectre d’aplicacions. En aquest moment Droplite ha validat aplicacions en la detecció i quantificació ràpida d’hormones, al·lèrgies i malalties infeccioses. El mercat veterinari també està validat, i la companyia el contempla com una possible font anticipada d’ingressos, ja que és un mercat amb menys barreres reguladores.

“El camp dels tests descentralitzats, ràpids i intel·ligents és el segment amb un creixement més ràpid i atractiu dins el mercat del diagnòstic clínic. El nostre dispositiu miniaturitzat, compacte i connectat al núvol ens permetrà complir amb els exigents requisits del sector de salut i sorprendre el mercat i a la comunitat mèdica amb un producte d’alta qualitat i fiabilitat. En tractar-se d’un sistema altament versàtil estem valorant una futura aplicació com a prova ràpida de diversos biomarcadors de la infecció per SARS-CoV-2”, apunta André Guedes.

Notícia relacionada [+]