Dos projectes de l’IRB Barcelona reben el suport de la Fundació Ramon Areces

La Fundació ha adjudicat 4,5 M€ a 48 projectes de recerca de tot l'Estat
 28.06.2012

Dos projectes de l’IRB Barcelona reben el suport de la Fundació Ramon Areces

La Fundació Ramón Areces finançarà dos projectes sobre malalties rares de l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), en el marc del XVI Concurs Nacional d'Ajuts a Projectes de Recerca Científica i Tècnica 2011, a l'apartat de Ciències de la Vida. L'acte de lliurament dels ajuts va tenir lloc dimecres a la seu d'aquesta entitat a Madrid, en un acte presidit per Isidoro Álvarez, patró president de la Fundació Ramón Areces, i Carmen Vela, secretària d'Estat de Recerca, Desenvolupament i Innovació. La Fundació Ramon Areces destinarà a cadascun d'aquests projectes un ajut de 100.000 euros.

Manuel Palacín, cap de grup a l’IRB Barcelona i catedràtic del Departament de Bioquimica i Biologia Molecular (Facultat de Biologia), encapçala un dels projectes seleccionats: ‘Mecanismes de patologia en la lisinúria amb intolerància a proteïnes’, que estudiarà la lisinuria amb intolerància a proteïnes (LPI), una de les aminoaciduries més rares i l’única que provoca morts a l’actualitat, amb 200 casos reflectits en la literatura, dels quals tres s’han descrit a Espanya.

L’altre projecte premiat ha estat ‘Modulació de l’acumulació patològica de glicogen: dianes terapèutiques per al tractament de les glicogenosis’ dirigit per Joan J. Guinovart, catedràtic del Departament de Bioquimica i Biologia Molecular (Facultat de Quimica) i director de l’IRB Barcelona), on lidera un grup de recerca. Guinovart i el seu equip treballen amb la hipòtesi que l’acumulació de glicogen està en la base causal de la malaltia de Lafora i d’altres glicogenosis que cursen amb neurodegeneració. La malaltia de Lafora és una rara epilèpsia que afecta als adolescents i no té cura.