Destacada presència del Parc Científic de Barcelona a BioSpain

By 28 de setembre de 2012novembre 16th, 2020No Comments
Estand del Parc Científic de Barcelona a BioSpain 2012. © PCB.
 28.09.2012

Destacada presència del Parc Científic de Barcelona a BioSpain

Del 19 al 21 de setembre, el Bilbao Exhibition Centre (BEC) de Barakaldo ha estat l'escenari de BioSpain 2012, el principal esdeveniment biotecnològic del sud d'Europa i una de les cimeres mundials de desenvolupament de negoci i partenariat. La sisena edició d'aquesta trobada ha batut rècords de assistència: més de 1.500 delegats, 761 empreses de 25 països i 216 expositors (un 29% més que el 2010), dels quals el 25% tenen la seva seu en parcs científics i tecnològics. De la BioRegió de Catalunya hi han participat 200 professionals de 119 empreses i entitats; més d'un 20% d'elles estan presents al Parc Científic de Barcelona.

Enguany, els organitzadors de Biospain 2012 —l’Associació Espanyola de Bioempreses (Asebio), la Societat per a la Transformació Competitiva (SPRI) del Govern Basc i l’agència BioBasque— han duplicat l’espai de partnering, un entorn on s’han dut a terme més de 4.500 reunions (en la passada edició van ser 2.200), fet que la converteix en la 4a trobada de partnering més important per nombre de reunions d’àmbit internacional.

A més de la zona d’expositors i les trobades bilaterals programades, BioSpain ha permès als delegats empresarials participar al Fòrum d’Inversió, que ha comptat amb la presència de 32 entitats inversores de diferents països (Espanya, Suïssa, Regne Unit, França, Estats Units i Holanda, entre d’altres) i 30 empreses i emprenedors que han presentat els seus plans de negoci.

BioSpain 2012 també ha acollit activitats paral·leles com ara BIOTEC 2012 –un congrés científic de biotecnologia organitzat per la Societat Espanyola de Biotecnologia (SEBIOT)– i el primer Fòrum d’Ocupació i Formació en biotecnologia, a més de sessions plenàries i conferències de temàtica diversa amb ponents nacionals i internacionals.

El 25% dels expositors de BioSpain 2012 han estat entitats ubicades als parcs membres de l’Associació de Parcs Científics i Tecnològics d’Espanya (APTE), la qual cosa fa palès el potencial de les empreses del sector biotecnològic presents en aquests clústers.

“La participació del Parc Científic de Barcelona a BioSpain ha estat molt positiva. El nostre estand ha esdevingut un aparador de les innovacions sorgides a l’entorn del Parc i de la Universitat de Barcelona, tant pel que fa a les empreses, instituts i grups de recerca, com pel que fa a les plataformes tecnològiques pròpies que hi acollim. Biospain també ens ha brindat la possibilitat de reunir-nos amb més de 70 empreses nacionals i internacionals amb la finalitat d’establir noves col·laboracions”- declara Ignasi Heras, coordinador d’Innovació del PCB.