Crystax tanca una operació d’ampliació de capital de 2,1 milions d’euros

By 21 de maig de 2004novembre 16th, 2020No Comments
 21.05.2004

Crystax tanca una operació d’ampliació de capital de 2,1 milions d’euros

Crystax Pharmaceuticals, companyia espanyola de base tecnològica dedicada al descobriment i disseny de fàrmacs, fundada a mitjan 2002, ha tancat la seva ronda de finançament amb les companyies Invertec, Najeti Capital (lead investor), i Barcelona Emprèn. En aquesta operació, Nateji Capital aporta 1,5 milions d'euros, i les restants Invertec i Barcelona Emprèn participen amb 300.000 euros cadascuna. Es tracta d'un acord financer sense precedents en el sector de les empreses de biotecnologia.

Crystax Pharmaceuticals és la primera empresa que utilitza una plataforma tecnològica per al descobriment i disseny de fàrmacs, basant-se en la resolució d’estructures en tres dimensions de les diana farmacològiques, la qual cosa permet trobar el camí més ràpid per optimitzar un fàrmac determinat. Aquesta nova inversió garanteix la continuïtat del desenvolupament del pla de negoci de la companyia durant els pròxims anys i protegeix la labor investigadora desenvolupada per l’empresa des del seu inici.

Des dels seus laboratoris en el Parc Cientific de Barcelona, la companyia s’especialitza en el desenvolupament de fàrmacs anticancerígens. Aconsegueix optimitzar el procés a través de la reducció del temps de desenvolupament i l’increment de la seva eficàcia en les fases inicials. Crystax també col·labora amb altres empreses del sector; ofereix serveis basats en la seva tecnologia accelerating drug discovery. En l’actualitat Crystax té contractes amb algunes de les principals empreses farmacèutiques europees i espanyoles com són Almirall Prodesfarma i laboratoris Esteve.

Sobre Crystax Pharmaceuticals

Crystax Pharmaceuticals, va ser fundada a mitjan 2002 pels investigadors Joan Aymami, de la Universitat Politècnica de Catalunya, i Miquel Coll, del Consell Superior d’Investigacions Científiques, a partir del descobriment de molècules amb propietats anticancerígenes que actuen sobre l’ADN.

La principal tècnica utilitzada per Crystax Pharmaceuticals és la cristalografia de molècules biològiques, que permet visualitzar molècules de proteïnes i ADN a nivell atòmic, i oferir informació molt valuosa per al millor disseny d’un fàrmac. Aquesta tecnologia és aplicable a qualsevol àrea terapèutica, sempre que la proteïna o l’ADN siguin cristalizables.

Així mateix, Crystax Pharmaceuticals utilitza acceleradors de partícules, sincrotrons, que produeixen llum un milió de vegades més brillant a la de qualsevol font de raigs X convencional. Actualment s’està construint un sincrotró en el Vallès (Barcelona) previst per entrar en funcionament l’any 2008.

CIDEM. Generalitat de Catalunya