Conveni de col·laboració entre la Bioincubadora CIDEM-PCB del Parc Científic de Barcelona i una incubadora del Québec

By 12 de setembre de 2003novembre 16th, 2020No Comments
 12.09.2003

La Bioincubadora CIDEM-PCB del Parc Científic de Barcelona (PCB) i la incubadora d'empreses Québec Biotecnology Innovation Centre (), situada a la de l'illa de Laval (Québec), han signat avui un acord marc de col·laboració amb l'objectiu de potenciar noves formes de cooperació en el suport a la creació de noves empreses.

A l’acte de la signatura, celebrat a la Sala Laval del PCB, han participat l’alcalde de la ciutat de Laval, Gilles Vaillancourt; el director del QBIC Normand de Montigny; el president i CEO de la Biotech City, Pierre Bélanger; el vicepresident segon del PCB i vicerector de recerca de la Universitat de Barcelona (UB), Antoni Juárez; el Director general d’Indústria del Centre d’Innovació i Desenvolupament Empresarial (), Antoni Gurguí; el Director del Parc Científic de Barcelona, Màrius Rubiralta i el Director de la CIRIT i representant del Departament d’Universitats Recerca i Societat de la Informació () de la Generalitat de Catalunya, Antoni Oliva.

Creat el 1996 i ubicat a la Biotech City, el QBIC va ser la primera incubadora empresarial especialitzada en biotecnologia del Québec. Nascut com a iniciativa de l’Institut de recerca científica Armand-Frappier i del projecte Laval Technopôle, el QBIC ha desenvolupat un programa model d’incubació d’empreses biotecnològiques oferint als investigadors-emprenedors un entorn adequat per desenvolupar les seves activitats de desenvolupament tecnològic i comercialització.

La Bioincubadora CIDEM-PCB és una iniciativa impulsada per la Generalitat de Catalunya, a través del programa de Trampolins Tecnològics del Centre d’Innovació i Desenvolupament Empresarial (CIDEM), i per la UB, a través del PCB i la Fundació Bosch i Gimpera (FBG). Creada el juny de 2002 i ubicada al espais del Parc Científic de Barcelona, la Bioincubadora CIDEM-PCB té com a objectiu principal facilitar un espai de qualitat per al naixement de noves empreses del sector de la biotecnologia, proporcionant infraestructura cientifico-tecnològica de suport així com serveis de gestió empresarial i suport financer.

Aquest conveni s’emmarca en la voluntat d’ambdues bioincubadores d’establir vincles internacionals relacionats amb la innovació i el foment de la transferència de tecnologia. L’acord neix com a resultat dels vincles establerts a partir dels primers contactes entre el projecte de la Biotech City i el PCB, a través d’un programa de visites que el Parc va realitzar a la ciutat de Québec, i que posteriorment van ser reforçats amb la inauguració, el passat mes de maig, d’una de les sales del Parc amb el nom de Sala Laval.

La similitud d’ambdós projectes ha facilitat la signatura d’aquest conveni, que pretén proporcionar una vessant internacional al naixement de noves empreses biotecnològiques sorgides de l’entorn acadèmic, assegurant el desenvolupament i la transferència de tecnologia, donant lloc a laboratoris públics i privats i a grans centres d’ensenyament, i contribuint així al desenvolupament sòcio-econòmic dels dos països.