CIES reuneix en Atlanta companyies americanes i empreses socials per analitzat els reptes de l’RSC

By 7 de maig de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 07.05.2011

Del 2 al 6 de maig, a la sala d'actes de l'Andrew Young School of Policy Studies de la Geòrgia State University d'Atlanta (EUA), va tenir lloc la jornada «Responsabilitat Social Corporativa i empresa social des d'una perspectiva internacional», organitzada per la i la Geòrgia State University, amb la col·laboració de la Fundació Repsol i Adasa Sistemes. El fòrum va brindar l'oportunitat d'establir un espai per a la reflexió i el debat sobre la implementació de la Responsabilitat Social Corporativa (RSC), un dels principals desafiaments d'aquest segle.

A la jornada, hi van participar destacades personalitats de l’àmbit de l’RSC i de l’Empresa Social de diversos països, com ara Isabel Vidal, presidenta de la Fundació CIES i catedràtica (EU) de la Teoria Econòmica de la Universitat de Barcelona; Ramón Mullerat, expresident del Consell de Col·legis d’Advocats de la Unió Europea i de la Comissió de Responsabilitat Social de l’Empresa de l’International Bar Association; i Steve Olson, director del Center for Ethics and Coporate Social Responsibility de la Geòrgia State University.

En la trobada es van analitzar les diferents estratègies d’RSC que estan implementant les empreses americanes, així com les noves tendències, gestió i rendició de comptes en les empreses socials als contextos internacionals.

En el marc de la jornada també va tenir lloc, a la Geòrgia Bar Association d’Atlanta, una taula rodona en què van participar diversos directius de companyies nord-americanes, els quals van explicar les mesures que estan adoptant per abordar les conseqüències socials de les seves activitats. L’acte va comptar amb la participació de l’empresa de missatgeria UPS, la consultora empresarial LLC, la companyia elèctrica Geòrgia Power i l’ONG CARE USA, entre d’altres personalitats.

El Centre d’Investigació d’Economia i Societat (CIES) va néixer a Barcelona el 1992 i la seva activitat se centra en l’estudi de la combinació entre interessos econòmics i cohesió social, a través de la recerca, docència i difusió, estimulant i donant suport als projectes innovadors per al seu desenvolupament i creant plataformes i xarxes que potenciïn els seus efectes. CIES forma part del Parc Científic Barcelona com a centre d’R+D+i, i està vinculat a la Universitat de Barcelona (UB) per a la realització conjunta d’activitats de recerca i programes de formació.

A l’actualitat, la Fundació CIES imparteix dos màster sobre RSC que combinen la formació on line amb sessions presencials: el «» (MRS) i el «» (MES). Ambdós estan organitzats per CIES i l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3), en col·laboració amb George State University d’Atlanta (USA).

A més a més, la Fundació disposa d’un campus virtual que li permet tenir una cartera formativa innovadora, i es promotora de la formada per alumnes, investigadors, professors i professionals del sector que dóna permanència a l’intercanvi d’experiències.