Científics internacionals analitzen la relació entre el clima i la salut

By 13 de novembre de 2006novembre 16th, 2020No Comments
 13.11.2006

Científics internacionals analitzen la relació entre el clima i la salut

Sota el títol "Clima, poblacions i malalties noves o reemergents", els propers dies 15, 16 i 17 de novembre tindrà lloc a Barcelona una reunió de científics internacionals que analitzaran la interrelació entre el clima i la salut. Aquest cicle de conferències, dirigit per Xavier Rodó, professor d'investigació ICREA i responsable del del PCB, se celebraran al CosmoCaixa Barcelona, Museu de la Ciència de l'Obra Social "la Caixa".

Durant aquests dies, els científics exposaran com en l’actualitat coexisteixen malalties noves i antigues que estan emergint o que s’agreugen arreu del món i no només en països en vies de desenvolupament. En aquest context, factors com el canvi climàtic, la globalització o les polítiques de salut pública tenen un paper important.

A les conferències s’exposarà l’impacte i el desenvolupament actual de malalties com la malària, l’Èbola, o el còlera amb les intervencions, entre d’altres, de Pedro Alonso, professor del Departament de Salut Pública de la Universitat de Barcelona i cap de l’equip IDIBAPS Grup de Recerca en Epidemiologia i Salut Internacional, que està desenvolupant una vacuna contra la malària; Lisa Hensley, investigadora del Institut de Recerca Mèdica en Malalties Infeccioses de l’exèrcit nord-americà; o Mercedes Pascual, experta en epidemiologia del Departament de Ecologia i Biologia Evolutiva de la Universitat de Michigan.

D’altra banda, es presentaran ponències que relacionen el canvi climàtic amb les epidèmies de la pesta, les malalties de la fauna o les infeccions arbovíriques, en què intervindran Nils Stenseth, de la Universitat de Oslo i expert en dinàmica de poblacions i en biologia evolutiva; Peter Hudson, epidemiòleg de la Pennsylvania State University, i Philip Mellor, del Institute for Animal Health del Pirbright Laboratory (Regne Unit), respectivament.

Finalment, s’analitzarà també el canvi climàtic, a nivell global i regional; la predicció de malalties sensibles al clima; la detecció i l’atribució de la influència del canvi climàtic en la incidència de malalties, o fenòmens climatològics com el monsó o les ones de calor i la sequera. Hi participaran experts com Curt Covey, del Lawrence Livermore National Laboratory (EUA); Filippo Giorgi, investigador del International Center of Theoretical Physics a Trieste; Francisco Doblas, de l’European Centre for Medium Range Forecasting (Regne Unit); Daíthí Stone, expert en la detecció del canvi climàtic de la Universitat d’Oxford; James L. Kinter III, cap del Center for ocean-Land-Atmospheres (EUA) i Alexander Gershunov, també expert en impactes climàtics de la Scripps Institution for Oceanography (EUA), entre d’altres.