Científics de tot el món es reuneixen en el 5è Fòrum Internacional de Recerca Multisensorial

By 28 de maig de 2004novembre 16th, 2020No Comments
 28.05.2004

Com integra el cervell els estímuls sensorials del nostre entorn? Com afecten les lesions o les deficiències a la captació d'estímuls? Aquestes i altres qüestions sobre percepció, memòria, dislèxia, visió, plasticitat neuronal, etc. seran debatudes per més de 200 experts en neurociències durant el entre els dies 2 i 5 de juny a Sitges.

En aquesta edició, el Fòrum IMRF està organitzat pel , ubicat a la seu del Parc Científic de Barcelona dins l’Hospital de sant Joan de Déu, en col·laboració amb un comitè científic internacional format per experts de diferents universitats. Així mateix, el Fòrum compta amb el suport, entre d’altres entitats, del Departament de Psicologia Bàsica de la Universitat de Barcelona, de la Sociedad Española de Psicología Experimental (SEPEX), del Ministerio de Ciencia y Tecnología i del Parc Científic de Barcelona.

El Fòrum Internacional de Recerca Multisensorial té com a finalitat facilitar la comunicació entre els científics que treballen amb processos perceptius en els què intervenen més d’una modalitat sensorial com ara la vista, l’oïda o el tacte. En aquest sentit, inclou vàries disciplines científiques que treballen sobre diferents perspectives com són la neurofisiológica, la cognitiva, la computacional o les que estan relacionades amb el desenvolupament i el comportament, entre d’altres.

A més d’aquestes disciplines, caldria afegir dins les àrees que s’interessen avui dia per l’estudi dels processos d’integració multisensorial, l’empresa privada i els sectors relacionats com ara el màrqueting o la publicitat. Aquests mostren cada cop més interès per l’estudi de fenòmens fàcilment aplicables i relacionats amb l’esfera de la vida quotidiana, com ara l’atenció durant la conducció, la influència dels colors, els objectes i les formes en els sabors dels aliments.

El programa d’aquesta trobada comptarà amb la participació de destacats investigadors, com ara Leonardo Cohen del National Institutes of Health del Estats Units, que impartirà la ponència “Cross-modal plasticity in blind humans“, centrada en els efectes de la ceguesa en la representació cerebral del tacte. Cohen és un dels destacats experts al món en l’estudi de deficiències visuals i funcions de les àrees cerebrals.

Joaquin Fuster, de la University of California-Los Àngeles, impartirà la xerrada “Cross-modal and temporal integration in primate cortex“. Fuster és una autoritat mundial en neurologia del lòbul frontal, l’àrea anatòmica més voluminosa de l’encèfal, ubicada en la part anterior i responsable de nombrosos processos cognitius d’alt nivell de complexitat i de la conducta voluntària.

De la integració de la informació sobre el gust, l’olfacte i el tacte en la percepció del sabor dels aliments, en parlarà John Prescott de la James Cook University d’Austràlia, a la conferència “Odour/taste integration and the percepcion of flavour: the role of attention and experience“.

El GRNC, que centra les seves línies de recerca en els processos implicats en la percepció i la producció del llenguatge, amb especial èmfasi en la població bilingüe, també participa amb la presentació de treballs en forma de pòster als diferents symposiums en què està organitzat el programa.

Les ponències més originals i innovadores d’aquesta conferència seran publicades en un número especial de la revista Experimental Brain Research.

Per a més informació sobre el Fòrum, consulteu l’adreça .