Javier Selva (Foto: CataloniaBio & HealthTech).
 30.05.2022

CataloniaBio & HealthTech incorpora Javier Selva com a director general

L’associació CataloniaBio & HealthTech, amb seu al Parc Científic de Barcelona, ha anunciat la incorporació de Javier Selva com a director general de l’entitat per liderar-ne el creixement i continuar impulsant la representació de les empreses del sector de la biomedicina i la salut a Catalunya. Selva treballarà conjuntament amb la nova junta que presideix, des de febrer de 2022, Joan Puig de Dou, director general de Kymos.

Javier Selva fa prop de 17 anys que està vinculat al sector, des de la carrera investigadora en entorns hospitalaris, fins a la indústria i la gestió de projectes. Ha treballat a l’àmbit sanitari en universitats (Universitat de Barcelona), centres de recerca (IMIM, IBEC) i associacions intersectorials (Fenin). En el sector industrial, Selva té experiència en la defensa de l’essencialitat i l’estratègia del sector sanitari, fidelitzant els actors institucionals rellevants i assessorant-los en matèria d’innovació, internacionalització, gestió de talent i accés al mercat. En aquest sentit, ha format part de diversos grups de treball i comitès sobre polítiques de la UE en representació d’organismes regionals i nacionals (Departament de Salut, ACCIÓ, CDTI-SOST) o definint la posició de la indústria en associacions empresarials paraigües (MedTech Europe, COCIR, Foment del Treball).

“La incorporació de  Javier Selva ens ha d’ajudar a portar l’associació a un altre nivell, un cop superada la  xifra de 200 associats. La seva principal tasca serà continuar engrandint l’associació en aquells àmbits on encara està poc representada, alhora que desenvoluparà i continuarà implementant el Pla Estratègic per poder oferir un servei de valor afegit als socis. Per fer-ho possible compta amb un gran equip i l’experiència del director general adjunt, Melqui Calzado”, explica Joan Puig, president de CataloniaBio & HealthTech.

La nova  direcció general treballarà per estimular la transversalitat de l’entitat i  potenciar la innovació, l’emprenedoria i la generació d’ecosistema entre els  seus membres i entitats afins.

“CataloniaBio & HealthTech és un actor clau en la promoció i el foment de la competitivitat, així com la  generació de valor per convertir la salut en un sector estratègic a Catalunya. La nostra fortalesa és ser el punt de trobada consolidat del sector amb tota la cadena de valor, la nostra oportunitat és el model de col·laboració publicoprivada  que ens fa ser un element únic a l’ecosistema”, comenta Javier Selva, director general de CataloniaBio & HealthTech.

Més de 200 empreses associades

CataloniaBio & HealthTech representa a més de 200 empreses i institucions del sector de la biomedicina i la salut a Catalunya. El perfil de socis va des de microempreses, fins a pimes i grans corporacions que desenvolupen producte (medicaments, dispositius mèdics, tests de diagnòstic…), serveis científics i no científics, i generadors de coneixement.

La missió de l’associació és augmentar la competitivitat i la dimensió de les empreses perquè es generin nous productes i serveis que millorin la salut de les persones mitjançant la promoció de la innovació, l’emprenedoria i la xarxa així com posicionar Catalunya com un dels principals hubs en salut del món.

» Enllaç a la notícia: web de CataloniaBio & HealthTech [+]