Manuel Palacín (IRB Barcelona) i Pau Ballester (ICIQ), guardonats amb un Ignite, amb Miquel A. Pericàs, director general del BIST (Image: BIST).
 04.04.2017

BIST premia els primers cinc projectes multidisciplinaris del programa Ignite

En el marc de la BIST Founding Conference –celebrada  el passat divendres al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona– el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), ubicat al Parc Científic de Barcelona, va anunciar els cinc projectes guanyadores de la primera convocatòria de BIST Ignite. El programa es durà a terme en dues fases: a la primera, els projectes seleccionats rebran 20.000 € cadascun. A la fi de 2017, es seleccionaran els dos projectes amb més potencial que rebran un finançament addicional de 50.000 €.

Jean-Pierre Sauvage, Premi Nobel de Química 2016, va obrir la conferència inaugural del BIST davant de 300 participants, entre els quals hi havia científics dels sis centres BIST (CRG, IRB Barcelona, ​​ICN2, ICIQ, ICFO i IFAE) i convidats de centres de recerca punters d’arreu del món. La intervenció de Sauvage va donar pas a una sèrie de diàlegs científics centrats en les quatre àrees que el BIST ha identificat com a estratègiques per al desenvolupament de projectes multidisciplinaris: la química biològica, el grafè, big data i microscòpia.

Durant la conferència, el BIST va anunciar les cinc propostes guanyadores de la primera convocatòria de BIST Ignite Program, una iniciativa per promoure la recerca multidisciplinària a través de la col·laboració d’equips de centres BIST i amb col.laboradors externs. El projecte CALIX4TRANS, una col·laboració entre Pau Ballester (ICIQ) i Manuel Palacín (IRB Barcelona), i GENSTORM, una col·laboració entre Victoire Neguembor (CRG) i Pablo Dans Puiggrós (al laboratori de Modesto Orozco a l’IRB Barcelona) figuren entre els projectes guanyadors.

El BIST va ser fundat al Parc Científic de Barcelona (PCB) la primavera del 2015 per sis centres de recerca que ja duien una trajectòria de treball conjunt: el Centre de Regulació Genòmica (CRG); l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO); l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ); l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2); l’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE); i l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), amb seu al PCB. L’objectiu del BIST és promoure la recerca de frontera i formació d’excel·lència interdisciplinària i posicionar-se entre les principals institucions científiques europees.

• Resum dels projectes guanyadores de la primera convocatòria BIST Ignite en què participa l’IRB Barcelona [+]