Biotech Development s’instal·la al Parc Científic de Barcelona

By 13 de febrer de 2014novembre 16th, 2020No Comments
Juan García Soria, director executiu de Biotech Development. © Parc Científic de Barcelona.
 13.02.2014

Biotech Development s’instal·la al Parc Científic de Barcelona

Biotech Development, especialitzada en consultoria R+D+i, transferència de coneixement i desenvolupament de programes acadèmics de postgrau, acaba de traslladar la seu al Parc Científic de Barcelona. L'start-up vol enfortir així el seu model de negoci i els marcs de col·laboració publicoprivada per reforçar la seva estratègia d'expansió en l'àmbit de la biotecnologia en un clúster que promou la innovació científica i empresarial.

Biotech Development va néixer el 2013 de la mà d’un jove biòleg emprenedor de 27 anys, Juan Garcia Soria, com a resposta a una necessitat patent en el sector biotecnològic espanyol: construir un pont de connexió eficaç i dinàmic entre universitat i empresa i generar noves vies de col·laboració público-privades perquè els resultats de la recerca en ciències de la salut es transfereixin al mercat com a realitats econòmiques i nous fàrmacs en benefici de la societat.

“Contribuir a la cadena de valor del procés de desenvolupament de nous medicaments invertint en el seu actiu més valuós, l’humà, ha estat el leitmotiv de la creació de Biotech Development”, afirma Juan García Soria, director executiu de l’start-up. “En la realitat de la investigació actual ens enfrontem a dos reptes clarament diferenciats: d’una banda, potenciar la transferència de coneixement i la col·laboració público-privada i, d’altra banda, donar suport als professionals del sector de les biociències per a assumir el procés de canvi en que està immers i aportar solucions empresarials per al finançament de noves línies d’nvestigació”, explica el jove emprenedor.

Per dur a terme el seu projecte, la companyia disposa d’un equip humà multidisciplinari altament qualificat i d’un grup de socis inversors amb coneixements científics i de negoci que proporcionen les eines necessàries per abordar aquesta transferència de coneixement. L’empresa compta també amb el suport d’institucions com ara la Universitat de Barcelona, Biocat i la Asociación Española de Bioempresas (ASEBIO).

A l’actualitat, Biotech Development diversifica la seva activitat en tres línies de negoci clarament diferenciades: R+D+i Consulting, Transferència de Coneixement i Escola de Negocis.

R+D+i Consulting

Com a empresa de serveis de consultoria avançada, Biotech Development ofereix assessorament integral per a la creació i gestió d’start-ups de base biotecnològica, promoció i desenvolupament de projectes d’R+D+i, contractes de llicència, sol·licitud de patents i demés drets relacionats amb la protecció i explotació de la propietat intel·lectual. La consultora proporciona, a més, solucions estratègiques entorn a la creació, llançament i posicionament de producte especialment disenyades per a empreses de base biotecnològica (EBBTs).

Transferència de coneixement

Biotech Development treballa, així mateix, en l’elaboració de plans per a la implementació de tot aquest procés de transferència, i es posiciona com a partner dels centres generadors de coneixement amb la finalitat d’obtenir finançament per a noves línies de recerca. El seu client final són empreses de base biotecnològica o farmacèutiques que duen a terme les fases clíniques i inverteixin en el desenvolupament del producte fins a la seva comercialització.

Biotech Development Business School

Mitjançant la seva àrea estratègica Biotech Development Business School i la col·laboració d’ESEI International Business School, la companyia també desenvolupa programes formatius de tercer cicle amb la finalitat de potenciar perfils mixts en ciència capaços de transformar un projecte de recerca en una realitat empresarial. Com a escola de negocis, ha creat, imparteix i gestiona un màster i un postgrau propis del grup Universitat de Barcelona: el Máster en Gestió empresarial aplicada i transferència de coneixement en biomedicina i biotecnologia sanitària i el Postgrau en Scientific Management: Gestió i desenvolupament professional en l’àmbit de la biomedicina i la biotecnologia sanitària.