Estudiants al laboratori de l'IRB durant la pasada edició del BIYSC (Foto: La Pedrera).
 09.07.2018

Arrenca la tercera edició del BIYSC

Avui i fins al 20 de juliol tindrà lloc la tercera edició del Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC), un programa internacional d’excel·lència per a joves apassionats per la ciència, organitzat per la Fundació Catalunya–La Pedrera amb el suport de la Fundació Víctor Grífols i Lucas. Un any més, l’Institute for Bioengineering of Catalonia (IBEC) i l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) – tots dos amb seu al Parc Científic de Barcelona– participen en aquest esdeveniment. La iniciativa té com a objectiu estimular el talent de joves pre-universitaris d’arreu del món i connectar-los amb investigadors líders de centres de recerca internacional amb seu a Barcelona per tal de fomentar el seu entusiasme per la ciència.

El BIYSC acull a 100 estudiants d’entre 16 i 18 anys de 23 països dels cinc continents i els ofereix la possibilitat de treballar en anglès, en petits grups, en diferents reptes científics i tecnològics proposats per centres de recerca internacionals amb seu a Catalunya, que participen en investigacions d’última generació; a més a més podrán assistir a conferències científiques, debats i seminaris impartits per científics líders dels grups i compartir dues setmanes amb joves d’arreu del món entusiasmats per la ciència, entre altres activitats.

L’IBEC rebrà als estudiants que participin en el projecte “Instructive Biomaterials for Regenerative Medicine”, coordinat pels membres del grup de l’IBEC Biomaterials for Regenerative Therapies Soledad Pérez i Jesús Ordoño. L’activitat ajudarà als estudiants a entendre els fonaments de la medicina regenerativa i a conèixer com es desenvolupen bastides de biomaterials específics per a diverses aplicacions. A més a més, el grup SPECS (Synthetic, Perceptive, Emotive and Cognitive Systems), també de l’IBEC, impartirà un altre taller anomenat “Neuro-robòtica com a eina per entendre el cervell“. En aquest curs es faran servir robots mòbils impresos en 3D per aprendre com construir comportaments complexos que no són només respostes reactives a un estímul, sinó que també inclouen aprenentatge i memòria.

Per la seva banda, l’IRB participa a través del taller “Drosophila melanogaster: a model to study human disease” impartit per estudiants de doctorat i postdoctorals del Laboratori de Control de Creixement i Desenvolupament, on es treballa amb la mosca de la fruita (Drosophila melanogaster) com a mitjà per modelitzar i estudiar malalties humanes. En aquest taller podran descobrir com s’investiga a amb les mosques per estudiar els principals mecanismes subjacents a les malalties neurodegeneratives.