Advancell i ISDIN reben l’autorització per provar en humans un nou medicament d’administració tòpica per tractar la psoriasi

By 13 de desembre de 2007novembre 16th, 2020No Comments
 13.12.2007

ISDIN i han rebut l'autorització de l'Agència alemana del medicament (BfArM) per començar els assaigs clínics en humans de la ciclosporina tòpica per tractar la psoriasi moderada. Es tracta del primer producte que neix de l'acord de col·laboració establert l'any 2006 entre ISDIN i la biotecnològica Advancell, ubicada al Parc Científic de Barcelona, pel desenvolupament de medicines innovadores en el tractament de la pell.

Aquest nou medicament suposa un avenç espectacular, ja que fins ara aquesta malaltia, que afecta a 125 milions de persones a tot el món i prop d’un milió a Espanya, s’havia de tractar amb medicaments que s’administren per via oral o injectable. La nova tecnologia desenvolupada per Advancell -Dermosome Technology™; DT- basada en l’ús de polímers naturals, permet, en canvi, la penetració de la ciclosporina per via tòpica, el que permetria evitar els efectes nocius que s’associen amb la seva ingestió oral, i incrementar l’eficàcia del tractament.

La tecnologia Dermosome Technology™ ha estat desenvolupada per Advancell a partir de descobriments de la Universitat de Santiago de Compostela en l’àmbit de la nanomedicina, dels quals va adquirir els drets de desenvolupament i explotació l’any 2004. L’empresa compta amb dues divisions: la de Farma, que s’orienta cap al desenvolupament de fàrmacs innovadors mitjançant la recerca de noves aplicacions per a molècules conegudes, i la de Serveis i Reactius, que utilitza mètodes ‘in vitro’ basats en cél·lules per predir l’eficàcia, la seguretat i el mecanisme d’acció de molècules en desenvolupament. El seu model de negoci es basa en una metodologia que permet reduir considerablement els costos, els riscos i el temps de desenvolupament d’un fàrmac.

Segons el director general d’Advancell, Luis Ruiz-Ávila, l’inici de l’assaig clínic amb ciclosporina DT reafirma la viabilitat del model de negoci de la companyia i demostra que el coneixement biomèdic que genera la universitat espanyola té un enorme potencial per respondre a necessitats encara no cobertes per les teràpies actuales si s’encerta en el model de transferència i industrialització.