Sense categoria

By 25 de novembre de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 25.11.2011

Actiquim: explorant els ecosistemes marins del continent antàrtic

El proper mes de desembre s'inicia la campanya científica Actiquim-II, la finalitat de la qual és estudiar el paper dels productes naturals d'origen marí en els ecosistemes de l'Antàrtida i valorar-ne el potencial farmacològic. Aquesta campanya ampliarà els treballs de recerca del projecte Actiquim engegat l'any 2007 per estudiar l'ecologia química d'invertebrats marins que viuen al fons del mar a l'Antàrtida, i en què participen investigadors del Parc Científic Barcelona (PCB) i de l'empresa PharmaMar, mitjançant la Unitat Mixta PharmaMar - PCB.

El projecte Actiquim –finançat pel Ministeri de Ciència i Innovació– està coordinat per la professora Conxita Àvila, del Departament de Biologia Animal de la UB, i també hi participen experts de la Facultat de Biologia, la Facultat de Farmàcia (coordinats per les professores Amèlia Gómez i M. Antònia Ribera), el Parc Científic Barcelona, l’Institut Espanyol d’Oceanografia de Gijón, la Universitat de Bonn (Alemanya), la Universitat d’Alaska (Estats Units) i el Consell Nacional de la Recerca Científica a Nàpols (Itàlia), en col·laboració amb PharmaMar i d’altres empreses biotecnològiques.

Fins ara, l’activitat de recerca en aquest camp ha generat unes quantes tesis doctorals i articles científics sobre la descoberta d’espècies noves en ecosistemes polars. En l’àmbit farmacològic, també s’ha descrit l’activitat antitumoral de set molècules de l’espècie Aplidium cyaneum —un tunicat marí del bentos antàrtic— i se n’ha generat una patent de l’empresa PharmaMar.

Vídeo [+]

Per a més informació