Vint anys després que se'n posés la primera pedra, el Parc Científic de Barcelona és un dels ecosistemes referents a Europa en innovació científica, tecnològica i empresarial (Foto: PCB).
 17.12.2018

Acte institucional del vintè aniversari del Parc Científic de Barcelona

El Parc Científic de Barcelona (PCB) celebrarà aquest divendres a l’auditori Antoni Caparrós l’acte institucional que posa fi a les activitats programades per commemorar el seu 20è aniversari. L’esdeveniment comptarà amb l'assistència de més d’un centenar de personalitats del món acadèmic, científic, empresarial i governamental.

A l’acte, que serà  presidit per Joan Elias, rector de la Universitat de Barcelona (UB), i conduit per Maria Terrades, directora general del PCB, hi intervindran destacats membres de la comunitat del PCB, com ara Meritxell Teixidó, investigadora associada de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), en qualitat de portaveu del col·lectiu científic; Josep Samitier, director de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), en representació de les entitats públiques; Joan Feixas, director d’Enantia —una empresa spin-off de la UB i una de les primeres companyies ubicades al PCB—, com a representant d’un cas d’èxit d’iniciatives emprenedores, i Carlos R. Plata-Salamán, director científic, mèdic i d’R+D de la farmacèutica Esteve, que abordarà el paradigma d’una big pharma internacional ubicada al PCB.

En el decurs de l’esdeveniment el PCB també retrà homenatge a totes les persones i institucions que li han permès de commemorar l’èxit d’un ambiciós projecte —pioner a l’Estat espanyol— promogut per la Universitat de Barcelona l’any 1997 amb l’objectiu de potenciar la recerca d’excel·lència, la transferència de coneixement i l’emprenedoria.

Vint anys després que se’n posés la primera pedra, el Parc Científic de Barcelona és un dels ecosistemes referents a Europa en innovació científica, tecnològica i empresarial. Amb una superfície de 100.000 metres quadrats i una comunitat de 2.700 professionals —el 54% dels quals són dones—, el PCB ha esdevingut un pol d’atracció de talent, on més de cent entitats públiques i privades interactuen en un entorn privilegiat, tot generant sinergies que enforteixen la col·laboració i l’intercanvi de coneixement per a la creació d’un nou teixit empresarial.

Aquest acte institucional amb què culminarà la celebració d’aquests primers 20 anys de vida del PCB –igual que la festa per a la Comunitat del Parc del 20 de setembre passat– es durà a terme  gràcies a l’esponsorització d’Enantia, Esteve, el Grupo Ordesa, l’Institut de Biologia Molecular de Barcelona (IBMB-CSIC) i Qiagen; el suport de Bellavista, els Centres Científics i Tecnològics de la Universitat de Barcelona (CCITUB), l’Institut Empresarial de Biotecnologia (IEB), Ferrer, Iproteos i ProteoDesign, i amb la col·laboració d’Estrella Damm, Ferrovial Servicios i Suez.

Web del 20è aniversari del PCB [+]