“16 científiques catalanes”, al Parc Científic Barcelona

By 2 de desembre de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 02.12.2010

“16 científiques catalanes”, al Parc Científic Barcelona

Del 2 al 22 de desembre el Parc Científic de Barcelona (PCB) acull l'exposició "16 científiques catalanes", organitzada per l' (ACCC). La mostra està oberta al públic a l'eix de connexió de les Torres R+D+I. En el marc de l'exposició el PCB i l'ACCC han organizat una taula rodona sota el lema "Dona Ciència i Societat: trencant el sostre de vidre" moderada per Mercè Piqueras, presidenta de l'ACCC, i en què participaran, entre d'altres, Maria Casado, directora de l'Observatori de Bioètica i Dret UB-PCB, i algunes de les científiques que protagonitzen la l'exposició, com ara Alícia Casals, cap del grup de recerca de Robòtica de l'IBEC, ubicat al PCB. La taula rodona tindrà lloc el proper 14 de desembre, a l'Auditori Antoni Caparrós del PCB a les 18:00h.

L’exposició “16 científiques catalanes” es basa en el perfil de científiques en actiu que treballen tant en universitats com en centres de recerca i empreses a Catalunya, com ara la investigadora biomèdica Lina Badimon, la neurobiòloga Mara Dierssen, l’oceanògrafa Marta Estrada, l’astrònoma Carme Jordi, la investigadora en química computacional Sílvia Simon, la biològa Anna Veiga, la física Lourdes Vega, o l’arqueòloga Assumpció Vila. La mostra –que compta amb per poder ampliar la informació– vol posar de manifest el paper fonamental de la dona en l’avançament de la ciència en la nostra societat.

L’exposició “16 científiques catalanes” s’ha dut a terme amb el suport del Departament d’Innovació, Universitat i Empresa de la Generalitat de Catalunya, la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), el Ministeri de Ciència i Innovació (MICINN) i la Xarxa d’Unitats de Cultura Científica (UCC+i).