Adrià Huguet, cofundador i CTO d'Enlighting, i Javier Iglesias, CEO (Foto: PCB).
 25.07.2019

Enlighting Technologies s’incorpora al Parc Científic de Barcelona

Enlighting Technologies, que centra la seva activitat en el desenvolupament d’un software de llum intel·ligent, s’ha instal·lat al Parc Científic de Barcelona. L’spin-off està participada per la Universitat de Barcelona i el fons de transferència de tecnologia BeAble Capital, que ha decidit seguir apostant pel projecte a través d'una injecció de capital de 450.000€.

Enlighting Technologies (ET) va néixer l’any 2017, com a spin-off de la Universitat de Barcelona (UB), per a la transferència a la societat dels resultats d’una recerca innovadora duta a terme pel catedràtic Blas Garrido i els professors Sergi Hernández i Adrià Huguet del Departament d’Enginyeria Electrònica i Biomèdica de la Facultat de Física i Química.

Els investigadors van desenvolupar la tecnologia Flexilight-UB, un sistema d’il·luminació intel·ligent, dissenyat sota els criteris del Human Centric Lighting (HCL), un nou enfocament que busca millorar la salut i el benestar a través dels efectes no visuals de la llum en les persones.

La condicions lumíniques regulen els nostres ritmes circadians, els quals influeixen en el cicle somni-vigília, respostes immunes, hàbits alimentaris, activitat cerebral, producció d’hormones i regeneració cel·lular, entre d’altres activitats biològiques. L’alteració del cicle circadià no només pot perjudicar el nostre somni, també existeixen estudis que la vinculen amb l’origen de diverses malalties.

ET ha desenvolupat un software que dota d’intel·ligència qualsevol llum o aparell d’il·luminació amb quatre canals o més. El software s’integra en el microcontrolador per prendre el control de cada canal de manera independent, i està adaptat a l’últim estàndard de colorimetria per obtenir llum biològicament adequada a cada necessitat o situació. A més, també permet disminuir el consum d’energia i programar els paràmetres de la il·luminació a través d’aplicacions existents al mercat.

La tecnologia desenvolupada per l’spin-off ofereix sistemes de control intel·ligent de llum a empreses d’il·luminació per a la seva aplicació en sectors molt diversos: salut (fototeràpia, hospitals, etc), museus, arquitectura i decoració, comerç majorista i minorista i espais laborals i educatius, entre d’altres.

El passat mes de juny, BeAble Innvierte Kets Fund –l’únic fons d’Espanya especialitzat en transferència de tecnologia amb aplicació industrial i que va constituir Enlighting juntament amb els investigadors de la UB– va decidir continuar apostant pel projecte amb una injecció de capital de 450.000€.

Segons explica Javier Iglesias, CEO de la companyia, l’objectiu d’aquesta fase es portar al mercat les soluciones desenvolupades per Enlighting Technologies. Estem treballen per fer projectes en hospitals i clubs esportius de la mà d’un partner industrial i experts científics. Atès que el software de llum que hem desenvolupat té consideracions biològiques, el fet de poder interactuar en un ecosistema on resideixen investigadors i emprenedors que fan estudis i recerca en el camp de la biomedicina i la biotecnologia és molt positiu per a la nostra empresa. De fet, ja hem començat a establir els primers contactes.”