Teresa Tarragó, cofundadora i CEO d'Iproteos, va ser una de les sis dones que van exposar la seva trajectòria el passat 17 de gener a la "Jornada Innovactoras: Aquí y ahora" (Foto: UNAV).
 31.01.2019

Teresa Tarragó, una de les 50 emprenedores que donen vida al projecte ‘Innovactoras’

Teresa Tarragó, CEO i cofundadora de la biotecnològica Iproteos –amb seu al Parc Científic de Barcelona– participa en Innovactoras, un projecte social que busca donar visibilitat a aquelles emprenedores i innovadores referents pel seu treball en diferents àrees –Ciència, Tecnologia, Empresa, Educació i Societat– i convertir-les en exemples per a les noves generacions.

Innovactoras és un projecte transversal -impulsat per Maria Beunza, professora de la Universitat de Navarra  (UNAV) i sòcia de la consultora Happeninn– que involucra diferents agents que poden contribuir a millorar el gap de la dona en l’ecosistema innovador: mitjans de comunicació, organismes governamentals, professorat i alumnat, entitats públiques, empreses i dones que ofereixen els seus testimonis i la seva trajectòria.

De les 50 dones innovadores i proactives que donen vida a aquest projecte, Teresa Tarragó, cofundadora i CEO de Iproteos, va ser una de les sis que van exposar la seva trajectòria el passat 17 de gener a la Jornada Innovactoras: Aquí y ahora, organitzada per l’Institut Empresa i Humanisme de la UNAV, i Happeninn, l’organització promotora d’aquesta iniciativa social.

L’esdeveniment va comptar amb la participació de l’eurodiputada i vicepresidenta de la subcomissió de Drets Humans del Parlament Europeu, Beatriz Becerra, que va subratllar la necessitat de donar a conèixer els projectes d’innovació empresos en femení: “És fonamental donar difusió i explicar les històries de les dones que donen el pas, conèixer els problemes a què es van enfrontar i fins i tot els errors que van cometre”. En aquest sentit, Becerra va recordar la importància de generar més espais com el projecte Innovactoras, que permetin conèixer a aquestes dones que han fet el primer gran pas, així com els obstacles que s’han presentat en el camí i els errors que s’han comès, per convertir-los en font d’aprenentatge.

Innovació en primera persona

Innovactoras vol convertir-se en l’altaveu d’aquelles emprenedores que, en diversos àmbits com ara la ciència, tecnologia, empresa, formació, educació i societat, són un referent real per altres dones i joves en particular, però també per a qualsevol altra persona que vulgui innovar.

L’objectiu essencial del projecte és la creació de materials divulgatius (web, vídeos, ebooks, llibres, etc) perquè les empreses, institucions i centres educatius disposin d’exemples inspiradors per fomentar la innovació als seus entorns.

Per donar més visibilitat a aquestes dones inspiradores i disruptives, Maria Beunza ha publicat el llibre Innovactoras. Referentes del siglo XXI, disponible en versió impresa i online. El capítol dedicat a cada innovactora va acompanyat per un dibuix realitzat per una alumna o alumne de segon i tercer de l’ESO. Al web www.innovactoras.eu es pot descarregar gratuïtament l’ebook.