Gerard Caelles, Chief Business Officer; Miquel Vila-Perelló, cofundador i CEO, i Silvia Frutos, cofundadora i CTO (Foto: SpliceBio).
 16.02.2022

La biotecnòlogica SpliceBio tanca una ronda Sèrie A de 50 milions d’euros

SpliceBio, empresa biotecnològica de teràpia gènica basada en tecnologia desenvolupada a la Universitat de Princeton, ha anunciat avui el tancament d’una ronda de finançament Sèrie A de 50 milions d’euros. Aquesta injecció de capital permetrà a la companyia, ubicada al Parc Científic de Barcelona, accelerar el desenvolupament de la seva plataforma de Protein Splicing, avançar el seu programa per tractar la malaltia de Stargardt fins a fases clíniques, i ampliar el seu pipeline per altres patologies genètiques actualment inabordables.

La ronda ha estat coliderada per UCB Ventures (Bèlgica) i  Ysios Capital (Espanya) i ha comptat amb la participació de  New Enterprise Associates (NEA, Estats Units), Gilde Healthcare (Països Baixos), Novartis Venture Fund (Suïssa) i Asabys Partners (Espanya). El 2020, SpliceBio ja va aconseguir finançament d’Ysios Capital i Asabys Partners en una ronda de capital llavor.

Els virus adeno-associats (AAV) són els vectors virals de referència per al tractament de malalties d’origen genètic. Tanmateix, aquest tipus de vectors només és compatible amb gens de mida reduïda, fet que suposa una limitació en el desenvolupament de noves teràpies gèniques. La plataforma tecnològica de Protein Splicing de SpliceBio supera aquesta limitació i permet el desenvolupament de teràpies gèniques amb vectors AAV per al tractament de malalties genètiques que requereixen l’entrega de gens grans.

La plataforma està basada en tecnologia desenvolupada al Muir Lab a la Universitat de Princeton després de més de 20 anys d’investigació pionera en el camp de les inteïnes i l’enginyeria de proteïnes. En aquesta nova aproximació, el gen terapèutic es divideix en dues parts i cadascuna és empaquetada en un AAV junt amb les inteïnes dissenyades per SpliceBio. Una vegada entregats ambdós AAV, el material genètic és traduït a proteïna i les inteïnes reconstitueixen els dos fragments entregats per separat en un de sol, donant lloc a la proteïna terapèutica.

Aquesta ronda de finançament, la sèrie A més gran completada per una empresa biotecnològica a Espanya, permetrà a SpliceBio desplegar un portafolis de programes de teràpia gènica utilitzant la seva plataforma de Protein Splicing, i avançar el principal programa en la malaltia de Stargardt fins a les fases clíniques. Aquesta malaltia és la forma més comuna de degeneració macular juvenil i afecta més de 80.000 persones a Europa i els Estats Units. La malaltia és causada per mutacions al gen ABCA4, que amb una grandària de 6,8 kb és massa gran per ser entregat en un sol vector AAV. La biotecnològica centrarà els seus esforços tant en oftalmologia com en altres malalties amb necessitats mèdiques no resoltes. La plataforma ja ha estat validada en altres òrgans a més de la retina.

Miquel Vila-Perelló, PhD, cofundador i CEO de SpliceBio, comenta: “Estem molt satisfets d’atraure un magnífic sindicat d’inversors institucionals i corporatius que valida la nostra estratègia per al desenvolupament de teràpies gèniques de nova generació. És un plaer poder liderar un equip excepcional en el desenvolupament de la nostra plataforma i l’avenç dels nostres programes de teràpia gènica cap a les fases clíniques”.

Amb el tancament de la ronda, el consell d’administració de SpliceBio, presidit per Jean-Philippe Combal, inclourà a: Erica Whittaker (UCB Ventures), Ed Mathers (NEA), Arthur Franken (Gilde Healthcare), Beat Steffen (Novartis Venture Fund) i Miquel Vila-Perelló, CEO.

Erica Whittaker, vicepresidenta i directora d’UCB Ventures, afirma: “Estem encantats de recolzar SpliceBio en el desenvolupament de la seva innovadora plataforma per desenvolupar tractaments pels pacients que pateixen malalties genètiques inabordables amb les tecnologies existents.”

Joël Jean-Mairet, managing partner a Ysios Capital, afegeix: “Estem orgullosos d’haver donat suport a la companyia des dels seus inicis i estem molt impressionats amb el progrés assolit fins ara. La plataforma de SpliceBio representa una oportunitat sense precedents per ampliar l’univers de malalties que es poden abordar amb teràpia gènica. Aquesta ronda també és un clar exemple del creixent potencial del hub biotecnològic de Barcelona.”

Ed Mathers, general partner a NEA, declara: “Estem molt contents de donar suport a aquest equip, basat en la investigació dels fundadors al laboratori del professor Tom Muir a Princeton, per convertir SpliceBio en un líder mundial en teràpia gènica. Creiem que l’enfocament innovador de SpliceBio per maximitzar la capacitat dels vectors AAV té un gran potencial d’impacte en el desenvolupament de noves teràpies gèniques, i esperem seguir recolzant l’empresa en les seves pròximes etapes de creixement.”

> Més informació al web de SpliceBio [+]