El professor d’investigació ICREA, Samuel Sánchez (Foto: IBEC).
 07.11.2022

Samuel Sánchez rep el ‘Premi a l’Excel·lència Investigadora’ de la Real Sociedad Española de Química

Samuel Sánchez, professor d’investigació ICREA a l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), amb seu al Parc Científic de Barcelona, ha rebut el ‘Premi a l’Excel·lència Investigadora’, atorgat per la Real Sociedad Española de Química (RSEQ). La cerimònia, que es va celebrar a la Facultat de Química de la Universitat de Santiago de Compostela el passat 18 d’octubre, va albergar el lliurament dels premis i distincions de l’entitat corresponents a l’edició anual 2022.

Samuel Sánchez és Doctor en Química per la Universitat Autònoma de Barcelona i, prèviament a la seva labor a l’IBEC, va treballar en el Max Planck i el Leibniz a Alemanya i al Japó. Ha rebut nombrosos premis pel seu treball pioner amb nano robots, així com alguns dels projectes més competitius a escala nacional i europeu, com quatre ERC Grants, incloent-hi la Consolidator Grant que té en l’actualitat. Ha publicat més de 150 articles, presentat més de 130 conferències convidades i té 7 patents, una d’elles llicenciada a la spin-off de la qual és cofundador.

La Reial Societat Espanyola de Química (RSEQ) es va crear l’any 1903 com Real Sociedad Española de Física y Química, i a partir del 1980 va començar a operar en solitari. En l’actualitat compta amb més de 5000 socis, posicionant-la com la primera la societat científica espanyola, en nombre de socis -seguida per la de física i matemàtiques-, i la tercera societat europea (també en nombre de socis), darrere d’Alemanya i Holanda.

» Enllaç a la notícia: web de l’IBEC [+]