Foto: Universitat de Salamanca (USAL)
 30.01.2017

Salvador Aznar Benitah rep el VI Premi Nacional d’Investigació del Càncer ‘Doctores Diz Pintado’

Salvador Aznar Benitah, investigador ICREA i líder del grup de Cèl·lules Mare i Càncer de l'IRB Barcelona al PCB, ha rebut aquest dissabte el VI Premi d'Investigació del Càncer VI 'Doctores Diz Pintado', en el marc d'un acte acadèmic celebrat al Paranimf de les Escoles Majors de la Universitat de Salamanca (USAL). Aquest guardó reconeix les contribucions del científic a la transferència de coneixements de la ciència bàsica a la recerca clínica.

El Premi Nacional ‘Doctores Diz Pintado’ d’Investigació del Càncer, anomenat així pels doctors Manuel i Alfonso Diz Pintado, l’atorga la “Fundació d’Investigació del Càncer de la Universitat de Salamanca (FICUS) – Centre d’Investigació del Càncer (CIC)” amb l’objectiu de promoure i premiar la feina en investigació oncològica de joves científics espanyols.

La transferència de recerca de bàsica a clínica és un dels aspectes més valorat pel jurat a l’hora de concedir aquest premi. La recerca desenvolupada per Salvador Aznar té un caràcter principalment bàsic, no obstant això, persegueix la seva aplicació clínica gràcies a la combinació de diverses metodologies que permeten estudiar de forma sistemàtica mecanismes moleculars del tumor en el context el més semblat possible a l’observat in vivo, segons van explicar en la roda de premsa prèvia a la cerimònia de lliurament del guardó la vicerectora d’Internacionalització, Mª Ángeles Serrano; el director del CIC, Eugenio Santos; i el catedràtic de Dret Processal de la Universitat de Salamanca i secretari del Premi, Nicolás Rodríguez.

El guardó coincideix amb la recent publicació d’un estudi (DOI:10.1038/nature20791) a la revista Nature, on han identificat les cèl·lules responsables d’iniciar i promoure la metàstasi en diversos tipus de tumors humans. “Aquest premi a mi i al meu equip ens fa molt contents. Estic molt agraït als membres del jurat per haver confiat en nosaltres i pel reconeixement a la nostra investigació”, declara Salvador Aznar Benitah.

Aznar Benitah també se sent orgullós també d’haver aconseguit crear un grup que anima la gent a lluitar, a prendre’s seriosament la feina, ser-ne apassionats i a treballar en equip. “La majoria de la gent no està al laborarori més de quatre o cinc anys, però la filosofia del laboratori és sempre la mateixa. Crec que la majoria de les persones que han passat pel laboratori, o que actualment hi treballen, mantenen aquesta passió per la ciència i promouen el treball rigorós fet en grup”.

Aquesta és la segona vegada que un investigador de l’IRB Barcelona ha guanyat aquest premi. Eduard Batlle, coordinador del Programa d’Oncologia i cap del Laboratori de Càncer Colorectal, el va rebre l’any  2014.

Notícia relacionada [+]