Presentació del programa «Recerca a Secundària» 2012-2013

By 10 de maig de 2012novembre 16th, 2020No Comments
 10.05.2012

Presentació del programa «Recerca a Secundària» 2012-2013

Ahir va tenir lloc al Parc Científic de Barcelona (PCB) la presentació del programa «». Aquesta iniciativa –organitzada per la Direcció Tècnica de Difusió de la Ciència del PCB, en col·laboració amb CatalunyaCaixa– s'adreça a estudiants de primer de batxillerat amb la finalitat d'oferir-los la possibilitat de dur a terme la part pràctica del seu treball de recerca als laboratoris del PCB, tutelats per un investigador. El termini per presentar les sol·licituds finalitza l'1 de juny.

A l’acte –al qual van assistir un total de seixanta professors– hi van intervenir Rosina Malagrida, directora tècnica de Difusió de la Ciència del PCB; Mireia Bes, coordinadora de «Recerca a Secundària»; Josep Maria Fernández, investigador de la Universitat de Barcelona i coordinador de tutors del programa; i els investigadors Elisenda Buti de l’IRB Barcelona i David Ramos de la Plataforma de Toxicologia Experimental i Ecotoxicologia del PCB, que van compartir amb els assistents les seves experiències en edicions anteriors.

En el decurs de la presentació es va informar del funcionament d’aquest projecte, així com de les àrees temàtiques dels investigadors que faran de tutors en aquesta edició ja que els àmbits de recerca concrets en què es pot oferir tutela estan supeditats als dels científics del PCB que hi participen. Enguany aquestes àrees són: toxicologia, senyalització cel·lular, estructura i dinàmica de les proteïnes, nanociència, nanotecnologia i nanobioenginyeria, ecologia de rius, genòmica i càncer, malalties heterogèniques i poligèniques, química combinatòria i microscòpia.

En aquesta 8a edició de «Recerca a Secundària» es convoquen 40 beques de col·laboració per donar suport a 40 treballs de recerca d’Instituts d’Educació Superior (IES). A més de disposar de l’ajut de l’assessorament del Parc Científic de Barcelona, els estudiants també disposen de la tutela del seu professor de secundària, que és el màxim responsable del projecte.

El termini per presentar les sol·licituds dels estudiants finalitza l’1 de juny. Un cop resolta la convocatòria, s’informarà personalment als tutors dels alumnes admesos i la resolució es farà pública del 18 al 22 de juny al web: