Meteosim Truewind desenvolupa el primer Atlas Eòlic d’Espanya accessible via web

By 24 de juliol de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 24.07.2009

El Ministeri d'Indústria Turisme i Comerç, a través de l'Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia (IDAE) ha posat a disposició pública a la xarxa i a partir d'avui, 24 de juliol, l'Atles Eòlic d'Espanya, una eina de lliure accés i navegable mitjançant un "Sistema d'Informació Geogràfica" amb un detall sense precedents, que permetrà a l'usuari avaluar el potencial eòlic disponible a tot el territori nacional i al litoral marítim. Aquesta eina ha estat desenvolupada per l'empresa Meteosim Truewind, spin-off de la Universitat de Barcelona ubicada al Parc Científic Barcelona.

L’Atles ha estat realitzat amb un doble objectiu: servir de recolzament per a la totalitat de les administracions públiques en la elaboració de planificacions relacionades amb l’àrea eòlica, i dotar els agents del sector, i al públic en general, d’una eina que permeti identificar i realitzar una avaluació inicial del recurs eòlic existent a qualsevol àrea del territori nacional. D’aquesta manera, es tracta d’evitar pèrdues de temps i costos improductius pels potencials promotors de futurs projectes eòlics durant la seva fase prèvia.

Per a realitzar el Atles Eòlic d’Espanya, s’ha utilitzat un model de simulació meteorològic i de prospecció del recurs eòlic a llarg termini, estudiant la seva interacció amb la caracterització topogràfica d’Espanya, sense portar a terme una costosa campanya de medicions específica. “És una eina que permet conèixer de manera molt més precisa el recurs eòlic en zones amb molt poca informació, com pot ser el litoral marítim”, explica Joan Aymamí, director de Meteosim. Per a contrastar els resultats del model, s’han utilitzat dades històriques reals procedents d’estacions meteorològiques.

L’Atles Eòlic d’Espanya està disponible a: www.mityc.es, www.idae.es i http://atlaseolico.idae.es