Per a l'IRB Barcelona, ​​els fons seran clau per accelerar els estudis punters en metàstasi que es desenvolupen al centre (Foto: IRB Barcelona).
 30.01.2018

L’IRB Barcelona rep un llegat d’un milió i mig d’euros

L'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) amb seu al Parc Científic de Barcelona ha rebut un llegat de 1.552.655 euros que, per voluntat expressa dels donants, aniran destinats a donar suport a la investigació del càncer i la metàstasi. Es tracta de la primera herència testamentària que rep el centre, al qual més persones han comunicat en els últims anys la seva decisió d'incloure’l com a legatari en el seu testament.

La donació prové d’un matrimoni de Barcelona que va manifestar la voluntat que els seus noms no transcendissin. “Sempre van estar compromesos amb la investigació biomèdica i la salut”, descriu Jaume Solé i Janer, advocat de la família i marmessor testamentari, “i havien realitzat en vida altres donacions a hospitals i a entitats per promoure la recerca i l’assistència social. La seva impressió sobre l’IRB Barcelona sempre va ser excel·lent”.

El matrimoni es va posar en contacte el 2009 després de conèixer el centre a través de Joan Massagué, en aquell moment director adjunt. “Durant més de set anys, vam mantenir un contacte constant, ens vam reunir en diverses ocasions i van visitar els laboratoris. Entenien la recerca en metàstasis com una necessitat i una oportunitat per fer avançar el coneixement i millorar la salut, i això els feia molt feliços”, explica agraït Joan J. Guinovart, director de l’IRB Barcelona.

Per a l’IRB Barcelona, ​​els fons seran clau per accelerar els estudis punters en metàstasi que estan desenvolupant diversos equips científics del centre. Aquesta és precisament una de les àrees d’investigació en la qual l’IRB Barcelona despunta i a la qual ja ha contribuït amb descobriments d’impacte internacional.

“És una donació molt generosa i és molt rellevant per als centres de recerca rebre aquests suports de la ciutadania. Detectem una conscienciació creixent sobre la importància de la investigació biomèdica per a la societat”, expressa Guinovart. Joan Massagué, actualment president del Comitè Científic Assessor de l’IRB Barcelona i director del Sloan Kettering Institute (Nova York, EUA) destaca la importància de “reforçar amb filantropia la recerca bàsica, no solament la clínica, per assegurar l’avenç contra la malaltia en benefici dels pacients i les seves famílies”.

► Més informació al web de l’IRB Barcelona [+]