26.10.2021

L’IRB Barcelona llança la campanya de sensibilització i mobilització de recursos “Fuck Cancer”

Sota l’eslògan Fuck Cancer, l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) llança una campanya de sensibilització per remoure consciències sobre el dur impacte que el càncer segueix tenint sobre milions de persones i per recordar que l’única manera realista d’acabar amb aquesta malaltia és la recerca biomèdica.

L’eslògan Fuck Cancer està inspirat en el crit que molts pacients llencen en l’àmbit individual contra aquesta malaltia. L’objectiu de l’IRB Barcelona, ubicat al Parc Científic de Barcelona, és amplificar aquest crit privat i convertir-lo en públic.

Aquesta iniciativa apel·la a una mobilització col·lectiva de recursos per accelerar les diferents línies d’investigació que l’IRB Barcelona impulsa des de 2005 per aconseguir entendre i frenar la metàstasi, el procés cel·lular pel qual un tumor s’expandeix a altres òrgans del cos. Actualment, la metàstasi és responsable de 9 de cada 10 morts de pacients de càncer.

La manera més directa de col·laborar amb la campanya és signar el Manifest Fuck Cancer [+]

En aquest document l’IRB Barcelona anima la ciutadania a passar a l’acció i recorda que, tot i els grans avenços que ha viscut en les últimes dècades, la recerca mai no ha tingut el suport econòmic, polític ni mediàtic suficient com per abordar un repte científic de tal complexitat i envergadura.

Captar fons per finançar projectes de recerca

L’única manera de guanyar-li la partida al càncer és accelerar la investigació biomèdica. La implicació de la societat és fonamental.

Amb aquest objectiu, l’IRB Barcelona anima a sumar-se al Repte Metàstasi, una iniciativa que va llançar el 2019 per sumar persones i institucions en la lluita contra la metàstasi a través de donacions.

» La campanya compta amb el reforç d’un espot de televisió que mostra en tan sols 20 segons la transformació d’una pacient real de càncer de mama, Leo Anglès.