L’Institut de Recerca Biomèdica reuneix 26 experts mundials en un congrés internacional sobre la Drosophila com a model d’estudi de malalties

By 4 d'octubre de 2006novembre 16th, 2020No Comments
 04.10.2006

Vint-i-sis investigadors internacionals seleccionats per la seva experiència en l'estudi de malalties humanes i que treballen amb Drosophila, es reuniran, per primera vegada, per a presentar i discutir els seus avançaments. La reunió se celebrarà al Parc Científic de Barcelona des del 5 fins el 7 d'octubre. La està organitzada per l' i per iniciativa de Cayetano González i Marco Milán, investigadors principals a l'IRB i experts en el camp de la biologia cel·lular i del desenvolupament.

Càncer, drogoaddicció, malalties neurodegeneratives, epilèpsia, deficiències del sistema immunològic, patologies del sistema visual, cardiopaties. És possible avançar en el coneixement d’aquestes i moltes altres malalties gràcies a l’estudi d’un Minúscul insecte, la mosca del vinagre (Drosophila melanogaster). Avui, hi ha prop de 5.000 científics a tot el món que treballen amb aquest organisme amb resultats esperançadors per a la salut, i Espanya se situa entre els països líder en la recerca desenvolupada amb aquest model animal.

.