L’Institut de Biomedicina de la UB organitza un simposi inaugural

By 30 d'abril de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 30.04.2008

L’Institut de Biomedicina de la UB organitza un simposi inaugural

Avui dijous 8 de maig tindrà lloc a l'Aula Magna de la Facultat de Biologia (Av. Diagonal, 625) de la UB el simposi inaugural de l'Institut de Biomedicina de la Universitat de Barcelona (), que properament s'instal·larà a l'Edifici Hèlix del Parc Científic de Barcelona. El certamen es durà a terme sota el títol "Frontiers in Interdisciplinary Biomedical Research in the XXI Century" i comptarà amb la participació de científics internacionals de renom en aquest àmbit. L'entrada és lliure.

Entre els participants s’inclouen John Walker, Premi Nobel de Química, (Universitat de Cambridge), Ginés Morata, del Centre de Biologia Molecular “Severo Ochoa” UAM-CSIC (Madrid), Ernst Hafen (Swiss Federal Technology Institute (ETH, Zürich), Maria Blasco (Centre Nacional d’Investigacions Oncològiques (CNIO, Madrid), Jan Balzarini (Katholieke Universiteit Leuven) i Hanelore Daniel (Universitat de Munich).

L’IBUB és un institut propi de la UB creat el setembre del 2006 i dirigit pel professor Francesc Villarroya, del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular de la Facultat de Biologia. Amb una vocació interdisciplinària i orientació integradora, l’Institut ofereix una nova plataforma de recerca per potenciar l’activitat investigadora en biomedicina i ciències de la vida a la UB, una institució líder en productivitat científica al país. L’Institut està integrat per equips científics d’alt nivell investigador de les facultats de Biologia, Química i Farmàcia de la Universitat de Barcelona, uns grups amb indicadors de producció científica i captació de recursos de primer nivell a l’entorn de la recerca biomèdica a Catalunya i Europa. L’IBUB, entre altres objectius, també es proposa impulsar al màxim les sinergies entre el món de la recerca i la docència universitàries al voltant de la UB.