L'IBEC ja s’ha posicionat com el proveïdor de bioimpressió 3D per a investigadors i empreses de tot el sud d’Europa (Foto: IBEC).
 03.05.2017

L’IBEC formarà part del Global 3D Printing Hub

L'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), amb seu al Parc Científic de Barcelona, aportarà la seva experiència a la secció de bioimpressió 3D del Global 3D Printing Hub, una gran plataforma que pretén esdevenir referent mundial en l’àmbit de la tecnologia d’impressió 3D des d’una perspectiva industrial.  La construcció del centre – que estarà ubicat al Campus Diagonal del Besòs i hi ocuparà més de 10.000 m2– està prevista per al 2020 i té un pressupost de 28 milions d’euros procedents dels pressupostos de la Generalitat i del Fons Feder de la Unió Europea.

Amb el desenvolupament de la infraestructura BioSpace Lab –que inclou una avançada bioimpressora 3D–, l’IBEC ofereix el nivell de precisió, característiques i coneixements necessaris per revolucionar la medicina regenerativa i els dispositius mèdics amb aquesta tecnologia emergent. Actualment l’Institut ja s’ha posicionat com el proveïdor de bioimpressió 3D per a investigadors i empreses de tot el sud d’Europa.

El Global 3D Printing Hub –de titularitat pública i gestió privada– pretén, d’una banda, connectar els proveïdors de solucions i coneixement d’aquesta tecnologia amb la indústria manufacturera  d’arreu del món interessada en iniciar projectes en el camp de la impressió 3D i, de l’altra, d’esdevenir un laboratori públic, on les empreses puguin fer investigació, testar i descobrir l’aplicació d’aquesta tecnologia. Altres entitats que participaran a la plataforma són: HP, IQS, Renishaw, Fundació CIM, Eureco-Leitat i Fira de Barcelona, entre d’altres.

El projecte –que s’alinea amb l’estratègia de la Comissió Europea articulada a través dels Digital Innovation Hubs (DIHs)– està liderat per ACCIÓ, l’agència de la Generalitat per a la competitivitat de l’empresa,i  s’impulsa en col·laboració amb la Secretaria d’Universitat i Recerca, la Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital i la Direcció General de Promoció Econòmica, Competència i Regulació.

La presentació d’aquesta iniciativa ha tingut lloc avui a l’Auditori de la Pedrera, en un acte presidit per Carles Puigdemont, president de la Generalitat de Catalunya, acompanyat Jordi Baiget, conseller d’Empresa i Coneixement i Ramon Pastor, vicepresident i director general d’HP 3D Printing.

En el decurs de l’esdeveniment el cap de l’Executiu ha subratllat la importància que en aquest projecte “hi sigui present tothom”, des d’empreses, a institucions i centres de recerca, i per això ha apel·lat a la necessitat d’“alinear esforços, sumar talents i complicitats per multiplicar els resultats”, ja que es tracta d’una “iniciativa d’impacte global” i un projecte estratègic per “posar Catalunya al capdavant de la quarta revolució industrial” i “refermar la seva aposta de país per la indústria 4.0”.