Foto: Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC).
 07.12.2020

L’IBEC busca la complicitat de la societat per accelerar el desenvolupament de tres projectes contra la Covid-19

L’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) posa en marxa la campanya Faster Future “A per la COVID19”, amb l’objectiu de recaptar 100.000 euros per portar a la pràctica clínica, en col·laboració amb hospitals i associacions de pacients, tres assajos que es troben en una fase avançada de recerca contra el SARS-CoV-2. A edicions anteriors l’Institut, amb seu al Parc Científic de Barcelona, ja va executar amb èxit projectes sobre distròfia muscular i la malaltia de Parkinson.

Núria Montserrat, Giuseppe Battaglia i Javier Ramón, professors de recerca ICREA a l’IBEC, lideren aquestes investigacions contra la Covid-19, i els desenvoluparan en col·laboració amb diferents hospitals com  ara l’Hospital Clínic de Barcelona, Jiménez Díaz de Madrid, Vall d’Hebron, Hospital de la Santa Creu i Sant Pau a Barcelona i la NHS Royal Free de Londres, entre d’altres. Els projectes busquen obtenir resultats en un termini màxim de 18 mesos per ajudar a aturar la capacitat d’infecció del virus, així com reduir les seqüeles del SARS-CoV-2.

La Dra. Montserrat i el seu equip centren la seva activitat en controlar les “portes” d’entrada del virus a òrgans com els ronyons, el cor i els pulmons. Estan creant en el laboratori mini-òrgans, també anomenats organoides, que al ser infectats amb el virus, proporcionaran informació sobre la seva propagació i possibles vies de bloqueig.

Per la seva banda, el grup del Dr. Battaglia aposta per desenvolupar un sistema de nanopartícules que serveixi com a teràpia dirigida, augmentant l’efectivitat dels fàrmacs i reduint els seus efectes secundaris.

Per últim, l’equip del Dr. Ramón posa el focus en les persones que han superat la malaltia, amb l’objectiu d’estudiar les seqüeles musculars, i poder adaptar les seves plataformes de diagnòstic de “múscul en un xip” per explorar l’efectivitat de potencials fàrmacs en teixits musculars.

El període per fer aportacions individuals s’allargarà fins a l’abril de 2021.

» Més informació: web de l’IBEC [+]

PCB