L’exposició “Els embrions i la medicina del segle XXI. Tu què en penses?” inaugurada a Sant Pau

By 5 d'octubre de 2004No Comments
 05.10.2004

Dimecres 6 d'octubre de 2004 s'inaugurà al vestíbul de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau l'exposició "Els embrions i la medicina del segle XXI. Tu què en penses?", organitzada per la Regidoria de Dona i Drets Civils de l'Ajuntament de Barcelona juntament amb Sant Pau. Aquesta mostra, que es podrà visitar gratuïtament fins el 6 de desembre de dilluns a diumenge de 10 a 20 h., és una creació del Parc Científic de Barcelona i l'Observatori de Bioètica i Dret.

L’acte, que tindrà lloc a les 12.00h, comptarà amb la presència del segon tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona Jordi Portabella, la regidora ponent de Dona i Drets Civils Pilar Vallugera, el director general de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau Jordi Colomer, i el sots director general del Parc Científic de Barcelona Josep Samitier. A continuació, la comissària de l’exposició Rosina Malagrida oferirà una visita guiada.

L’exposició sorgeix amb l’objectiu de donar informació i fomentar la participació del públic en un debat social informat entorn l’ús d’embrions com a font de cèl·lules mare. En aquesta línia, cobreix els aspectes ètics i científics que envolten aquesta temàtica, així com les opinions de diferents sectors de la societat. Així mateix, l’exposició posa a l’abast del públic no especialitzat l’estat actual de la recerca, els darrers avenços i les teràpies que es podrien desenvolupar fent ús de les cèl·lules mare.

A través de diferents elements interactius i fòrums virtuals de discussió, l’exposició recull les diverses opinions dels visitants, que s’aniran mostrant periòdicament a través de la web de l’exposició ().

D’altra banda i amb l’objectiu que el debat públic arribi també a les escoles, s’ha elaborat una proposta didàctica que s’ha enviat a 800 centres de Barcelona (Cicle Superior d’Educació Primària, Ensenyament Secundari Obligatori i Batxillerat), oferint-los també visites guiades.

“Els embrions i la medicina del segle XXI. Tu què en penses?” va ser inaugurada per primera vegada el 16 de gener de 2003 a l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona, on durant mes i mig va rebre un total 2.700 visitants. Després es va instal·lar a la Facultat de Medicina de la Universitat de València durant la Setmana de la Ciència 2003.