Sense categoria

L’èxit de la 4a edició consolida l’SSM com a un programa de formació referent al sector biofarmacèutic

By 19 de juliol de 2012novembre 16th, 2020No Comments
Font: Universitat de Mont-real.
 19.07.2012

El proppassat divendres va concloure la quarta edició de l', que va tenir lloc del 2 al 13 de juliol a les ciutats de Mont-real i Quebec City (Canadà). Com a la darrera edició, l'SSM3 –que es va dur a terme al Parc Científic de Barcelona (PCB) al juliol de 2011, més de 40 experts internacionals del món farmacèutic, biotecnològic i de la recerca acadèmica van donar a conèixer als participants totes les fases del procés de producció i desenvolupament dels medicaments, des de l'idea inicial fins l'arribada al mercat, passant per aspectes tan rellevants com el business development, el finançament (venture capital), el Partenariat Public-Privat (PPP), el market access i la innovació oberta. Entre els integrants d'aquest panel de professionals hi van destacar Jordi Quintana, director tècnic de Desenvolupament de Negoci Científic del PCB i cap de la Plataforma Drug Discovery, i Ivo Gut, director del Centre Nacional d'Anàlisis Genòmica (CNAG), amb seu al PCB.

La 4ª edició de l’Escola d’Estiu del Medicament (SSM4) va transferir als alumnes, al llarg de dos setmanes, tot el procés de desenvolupament dels medicaments, des de la idea inicial a l’arribada al mercat, cobrint-ne totes les fases intermèdies de producció al laboratori. El professorat, compost per experts de primera línea d’institucions de recerca i de indústria biofarmacèutica i internacional va impartir un programa multidisciplinari i innovador que va incloure, al llarg de 90 hores de formació, ponències magistrals sobre visió global, estratègia i emprenedoria, casos pràctics i sessions tècniques i que va cobrir àmbits de recerca, gestió i coneixement empresarial, finançament i visió de les administracions.

També es van organitzar visites a empreses i entitats de recerca del Quebec a l’àrea del drug discovery i es va dedicar un dia a les presentacions d’empreses farma y biotech de la regió del Quebec, que van discutir sobre les oportunitats i desafiaments d’aquest sector en continua evolució.

Jordi Quintana, membre del Comitè Científic de l’SSM4, va liderar la sessió New Strategies que es va dur a terme el darrer dia de l’SSM4, el divendres 13 de juliol. Sota el titol ‘Public-Private Partnerships, PCB-Chembiobank‘, el director científic del PCB va subratllar el protagonisme que està adquirint el partenariat públic-privat en la manera d’afrontar el procés de descobriment i desenvolupament de fàrmacs i el seu paper clau com a motor de la competitivitat del sector biofarmacèutic en una economia globalitzada. Dins d’aquest context, Quintana va explicar als assistents la iniciativa ChemBioBank –promoguda pel PCB, entre d’altres entitats– que representa a Espanya al projecte europeu en Chemical Biology EU-OPENSCREEN, finançat per la UE en el marc del programa ESFRI.

Com a membre del Comitè Científic de l’SSM4, Jordi Quintana, també va interaccionar a Quebec amb les entitats participants i organitzadores d’aquesta iniciativa, enfortint les relacions en l’àmbit de la recerca i la innovació en drug discovery entre Catalunya i aquesta regió canadenca, una de les capdavanteres en innovació i biomedicina d’Amèrica del Nord.

L’Escola d’Estiu del Medicament és un projecte promogut i coorganitzat pel Parc Científic de Barcelona, Biocat, Universitat de Mont-real, BiopolisQuébec, l’Oncopôle, la Universitat Paul Sabatier i la Fundació InnaBioSanté. Any rere any, aquest programa es consolida com a una iniciativa acadèmica de primer ordre perquè aporta valor i cobreix una necessitat formativa dels professionals del sector biofarmacèutic. En aquesta 4a edició hi van participar 25 estudiants (5 de Catalunya, 5 de Franca i 15 de Canada), i tots ells van valorar ‘molt positivament’ la iniciativa i com a ‘molt beneficiosa’ pel seu creixement professional.