El Dr. Pablo Engel i la Dra. Ana Angulo (Foto: Fundació Bosch i Gimpera).
 14.11.2023

La Universitat de Barcelona llicencia una innovadora tecnologia a IMIDomics

La Universitat de Barcelona (UB) ha llicenciat una innovadora tecnologia a IMIDomics, una empresa de descobriment de fàrmacs centrada en el pacient, per avançar en la recerca destinada a comprendre i tractar les malalties inflamatòries immunomediades (IMIDs). La startup és una de les 11 companyies que participen en el programa d’acceleració BCN Health Booster, impulsat pel Parc Científic de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona, amb la col·laboració de Barcelona Activa i el suport de Biocat.

IMIDomics aprofitarà la tecnologia de la UB i la seva experiència en àrees com ara el descobriment de noves molècules en diferents projectes de recerca orientats a desenvolupar innovadors enfocaments terapèutics. L’acord de llicència inclou la propietat intel·lectual exclusiva de la tecnologia, i les patents i els coneixements propietaris específics relacionats amb aquesta innovació, fruit de la recerca desenvolupada durant els darrers anys pels investigadors de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la UB, la Dra. Ana Angulo i el Dr. Pablo Engel, líder del projecte.

“Amb aquesta associació pretenem descobrir idees i solucions valuoses que puguin marcar una diferència significativa en la vida dels pacients. Tots nosaltres a la UB estem encantats de col·laborar amb IMIDomics per avançar en les fronteres de la investigació de les IMID”, destaca el Prof. Engel.

Per la seva part, H. Daniel Pérez, director de Desenvolupament d’IMIDomics, també va manifestar el seu “entusiasme” per aquesta col·laboració que marca “una fita significativa per a IMIDomics, mentre continuem la nostra recerca incessant de teràpies noves per a les IMID. Creiem que treballar estretament amb la UB ens ajudarà a accelerar la nostra investigació i, en última instància, beneficiar els pacients que pateixen les IMID”.

Impuls de noves dianes terapèutiques

IMIDomics és una empresa focalitzada en la identificació d’objectius terapèutics contra aquest tipus de malalties mitjançant el Clinical Discovery Engine ™ patentat de la companyia, una plataforma multidimensional, integrada i basada en dades per descobrir els mecanismes subjacents de les IMID. Aquesta llicència i col·laboració amb la UB afavorirà els descobriments científics en curs de la companyia i el desenvolupament de les dianes farmacèutiques d’IMIDomics IMB-1003 i IMB-1004 per al tractament de malalties autoimmunes.

Malalties greus sense cura

Les malalties inflamatòries immunomediades (IMIDs) són un grup heterogeni de patologies greus, caracteritzades per una resposta immunològica anormal i crònica que inflama diferents parts del cos. El lupus, l’artritis reumatoide, la malaltia de Crohn o la psoriasi són alguns exemples d’aquestes afeccions que pateixen milions de persones a tot el món.

Malgrat les seves diferències, les IMIDs comparteixen factors genètics, clínics i ambientals i mecanismes inflamatoris similars. Es tracta d’afeccions debilitants i doloroses per als pacients i que, en l’actualitat, no tenen cura, i en molts casos tampoc existeixen tractaments exitosos per fer front als símptomes.

» Enllaç a la notícia: web de la Fundació Bosch i Gimpera [+]