Imatge: Creatio.
 22.06.2023

La UB adquireix UTOX, la plataforma de toxicologia experimental del Parc Científic de Barcelona

Creatio, centre de producció i validació de teràpies avançades de la Universitat de Barcelona, a través de la Fundació Bosch i Gimpera, ha adquirit UTOX, la plataforma de toxicologia experimental del Parc Científic de Barcelona. L’objectiu d’aquesta adquisició és que UTOX s’integri en el centre de desenvolupament de tecnologia Creatio, el líder en teràpies avançades i membre de la xarxa TECNIO.

Així, a partir de l’1 de juliol, Creatio ampliarà la seva cartera de serveis oferint estudis preclínics mitjançant la incorporació de la plataforma de toxicologia experimental del PCB. Aquesta adquisició permetrà a Creatio oferir suport i serveis al llarg de tota la cadena de desenvolupament de medicaments, des de la recerca bàsica fins a la producció de medicaments de teràpies avançades.

Els estudis toxicològics preclínics permeten avaluar els possibles efectes adversos dels nous medicaments i/o altres agents externs com els productes químics, analitzant com interactuen amb el cos. Aquests estudis permeten determinar la dosi òptima, la freqüència d’administració i els efectes secundaris entre altres, com a pas necessari per a la seva futura aplicació.

Josep M. Canals, director de Creatio i catedràtic del Departament de Biomedicina de la Universitat de Barcelona, ha expressat la seva satisfacció per aquesta adquisició estratègica. “Gràcies a l’adquisició de la plataforma de toxicologia experimental del Parc Científic de Barcelona, Creatio ara contribueix a tota la cadena de desenvolupament de medicaments incorporant estudis toxicològics que són fonamentals per a la seguretat dels pacients”.  “Estem compromesos a oferir resultats d’alta qualitat a tot l’ecosistema per garantir la confiança i l’eficàcia d’aquestes teràpies innovadores”, ha afirmat Canals.

Maria Terrades, CEO del Parc Científic de Barcelona, ha remarcat la importància del fet que l’adquisició reforci l’oferta científica tècnica que es dona des del Parc. “Ha sigut crucial que Creatio decidís mantenir el laboratori físic al Parc Científic de Barcelona”, ha afirmat Terrades. “Això permetrà a Creatio estar a prop de les empreses i entitats de la comunitat PCB, enfortint la nostra comunitat i fomentant la col·laboració i la transferència de coneixement entre el sector públic i privat.”

Creatio és un centre de recerca translacional que té el segell TECNIO com a centre desenvolupador tecnològic. Amb la incorporació de la plataforma de toxicologia experimental, Creatio esdevindrà un dels centres TECNIO més rellevant en el camp biomèdic. Amb aquesta ampliació, Creatio espera ser un membre clau en l’ecosistema públic i privat a Catalunya i l’estat Espanyol.