Des de la seva constitució, l'any 1997, el PCB és soci membre de l'Associació de Parcs Tecnològics d'Espanya (APTE).
 18.06.2020

La inversió en R+D de les entitats dels parcs científics i tecnològics creix un 12%

Els parcs científics i tecnològics espanyols continuen creixent i apostant per la inversió en R+D+i. Durant el 2019, les entitats situades als parcs van invertir 1.264 milions d'euros en aquest àmbit un 12% més respecte al 2018, tal com demostren les xifres presentades per l'Associació de Parcs Científics i Tecnològics d'Espanya (APTE) durant el dia d'avui a la seva assemblea general.

Els representants dels parcs científics i tecnològics membres d’APTE s’han donat cita avui, a través de videoconferència, per a celebrar la segona assemblea general de l’associació d’aquest 2020, en la qual s’han presentat les dades estadístiques sobre l’activitat de les entitats ubicades als parcs corresponents a l’any 2019.

Els parcs socis d’APTE van tancar l’any passat amb un total de 8.130 empreses i entitats instal·lades en els seus recintes. Del total d’empreses, 416 són de capital estranger, les quals han augmentat un 9,5% respecte a l’exercici del 2018.

L’ocupació també va incrementar en 1,6%, dada que es tradueix en 178.535 empleats, dels quals, 37.217 són persones especialitzades en tasques de recerca i desenvolupament (R+D), la qual cosa representa un augment del 8,5% respecte al 2018.

La facturació de les empreses també ha experimentat un avanç molt significatiu respecte al passat any, aconseguint la xifra de 29.907 milions d’euros facturats, un 3,2% més que el 2018.

El rànquing de sectors productius on els parcs aglutinen major nombre d’empreses continua liderat pel sector TIC amb el 26,2% de les empreses, seguit pel sector enginyeria, consultoria i assessoria amb el 22,3%, i el sector medicina i salut amb el 7,1%.

Actualment col·laboren amb els parcs 44 universitats, i 22 han promogut els seus propis parcs. Per tant, les activitats d’R+D tenen una gran rellevància en el conjunt d’activitat dels parcs científics i tecnològics. En concret, durant l’any 2019, els parcs van acumular una inversió en activitats d’R+D de 1.246 milions d’euros, xifra que suposa un augment del 12% respecte a 2018.

A l’apartat de patents, les entitats instal·lades als parcs operatius d’APTE, durant el 2019 van obtenir 468 patents, la qual cosa suposa un augment del 70% respecte al 2018, i van sol·licitar 575, registrant un augment del 61,5% respecte al 2018. Més informació [+]

APTE reforça el comitè executiu amb Felipe Romera al capdavant

A la sessió, també ha tingut lloc la renovació del comitè executiu d’APTE, amb la incorporació de 4 nous membres: Pilar Gil, directora general del Parque Científico de Madrid; Luís Pérez, director general del Parque Científico – Tecnológico de Cartuja; i Amaia Bernarás, gerent del Parc Científico y Tecnològico de Gipuzkoa ; i Carlos Blanco, responsable del Parque Científico de la Universidad Carlos III de Madrid – Leganés Tecnológico. Més informació [+]

Directori APTE 2020