La Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia i RedEmprendia firmen un conveni de col·laboració

By 6 de juliol de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 06.07.2010

La directora general de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), Lourdes Arana, i el president de la Xarxa Universitària Iberoamericana d'Incubació d'Empreses (RedEmprendia), Senén Barro, van signar ahir un conveni de col·laboració a fi de potenciar les actuacions d'aquesta xarxa d'universitats emprenedores. En la signatura també van estar presents Fernando Albericio, director general del Parc Científic Barcelona, i José Antonio Villasante, director de la Divisió Global Santander Universitats.

Entre les actuacions que contempla aquest acord destaca l’elaboració d’un Estudi d’Indicadors d’Incubació, del que sorgirà una publicació prevista pel novembre del 2010. De la mateixa manera es realitzarà un manual de bones pràctiques de la RedEmprendia per a compartir el saber fer en matèria d’emprenedoria entre universitats. També es realitzaran accions de divulgació en empreses innovadores, que inclourà un pla de promoció social d’iniciatives emprenedores. Per últim, es desenvoluparà un portal web com a plataforma d’intercanvi d’ informació i de prestació de serveis entre els membres de la xarxa.

RedEmprendia constitueix un exemple únic a Espanya per al foment de la cultura de la innovació i l’emprenedoria entre els joves universitaris espanyols. És tracte d’una associació amb la finalitat essencial de donar suport a la transferència de coneixement i a la creació d’un teixit empresarial iberoamericà generat a partir dels resultats de l’R+D+I universitari. Formen part d’aquesta xarxa 15 universitats, 7 llatinoamericanes i 8 europees, i es va crear amb el suport del Banc Santander, mitjançant la seva Divisió Global Santander Universitats. Les universitats espanyoles que participen en la xarxa són la Universitat Autònoma de Madrid, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Cantabria, la Universitat Complutense de Madrid, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat de Santiago de Compostela i la Universitat de València. La Universitat de Barcelona, fundadora de la RedEmprendia, participa en aquesta xarxa des del Parc Científic Barcelona, a través de la Bioincubadora PCB-Santander. Una de les accions prioritàries de FECYT és impulsar la coordinació de xarxes de emprenedors, com a RedEmprendia, per reforçar-la i ajudar-la en la consecució dels seus objectius.

La FECYT és una fundació del sector públic, la qual pertany al Ministeri de Ciència e Innovació, que té entre els seus vectors estratègics la difusió de la cultura científica i de la innovació; integrar i racionalitzar informació i mètriques d’R+D+I, així com afavorir la transferència del coneixement al talent innovador i emprenedor. Precisament dins d’aquest últim vector estratègic s’enquadra la present col·laboració.