L'acte, celebrat al Parc Científic de Barcelona, va aplegar grups de recerca especialment actius en transferència de la UB / Foto: FBG.
 17.04.2024

La Fundació Bosch i Gimpera promou la primera trobada del grup TECNIO de la UB

La Fundació Bosch i Gimpera (FBG), amb seu al Parc Científic de Barcelona, ha impulsat la celebració de la primera trobada de treball TECNIO de la Universitat de Barcelona (UB). La sessió va aplegar una quarantena de participants de grups de recerca especialment actius en transferència de coneixement a la societat amb l’objectiu de compartir experiències i generar sinergies.

L’acte es va iniciar amb la benvinguda de la vicerectora d’Emprenedoria, Innovació i Transferència de la UB, la Dra. Mercè Segarra. Tot seguit, un representant de cada grup TECNIO va tenir l’oportunitat d’explicar en un minut les principals activitats que duen a terme.

A continuació, el director de l’associació TECNIO, Manuel Palacín, va donar a conèixer la tasca de l’organització, i es va obrir un torn de debat sobre la implementació del model TECNIO. La jornada va continuar amb un dinar a peu dret, facilitant així l’intercanvi d’opinions i la creació de xarxes de contactes.

Segons la vicerectora Mercè Segarra, la trobada va permetre “donar visibilitat a la tasca dels grups de recerca de la Universitat de Barcelona intensius en transferència de coneixement, afavorir la interacció entre els nostres centres TECNIO i aquells grups que poden arribar a acreditar-se com a tals, donar suport institucional a l’Associació TECNIO, i, en definitiva, reforçar el nostre compromís per tal que la Universitat sigui un actor clau en el desenvolupament del coneixement que ha d’arribar a la societat”.

A la jornada hi van prendre part grups de la Universitat de Barcelona amb l’acreditació TECNIO de la Generalitat de Catalunya, segell que distingeix les entitats que desenvolupen i faciliten tecnologia per a les empreses. L’objectiu és que les empreses identifiquin on poden trobar noves tecnologies per a desenvolupar nous productes i processos, ja sigui a través de l’adquisició o explotació de patents, la contractació de projectes d’R+D+i o bé posant-se en contacte amb empreses derivades (spin-offs).

» Més informació al web de la Fundació Bosch i Gimpera [+]