La fira de recerca contemporània “Recerca en Directe”, els dies 9 i 10 de maig

By 4 de maig de 2006novembre 16th, 2020No Comments
 04.05.2006

La fira de recerca contemporània “Recerca en Directe”, els dies 9 i 10 de maig

Amb el mes de maig, i per quart any consecutiu, arriba la fira de recerca contemporània que organitza el Parc Científic de Barcelona, enguany sota el nom de . Els propers dies 9 i 10 de maig, una desena de grups de recerca de Barcelona participaran en aquest canal de comunicació innovador que posa en contacte els científics amb el públic amb l'objectiu de contribuir a la millora de la cultura científica de la nostra societat. La cita és a la Pedrera (Centre Cultural Caixa Catalunya - Sala Gaudí: Pg. de Gràcia, 92, Barcelona) de 10 a 14h i de 16 a 20h.

obre al públic en general la investigació que s’està desenvolupant actualment a diferents centres i instituts d’R+D de Barcelona per mitjà dels mateixos investigadors, amb la finalitat de mostrar aquella part del coneixement científic que rarament arriba a la societat i que correspon a les etapes controvertides durant les quals el coneixement encara s’està consolidant i no ha estat consensuat per la comunitat científica. Alhora, resulta una oportunitat per conversar amb els científics i preguntar-los tot allò que desperti curiositat, així com per interactuar amb els aparells amb què duen a terme la seva recerca.

En aquesta edició de la Fira es presentaran projectes de diversos àmbits de coneixement, com són la química, la biologia, l’ecologia, l’astronomia, la medicina, les tecnologies o la informàtica. En concret, s’exhibiran projectes que explicaran com l’estudi de les formigues pot ajudar a conèixer l’estat del bosc; com mesurar la toxicitat dels contaminants d’un riu; la Internet de segona generació; l’estructura interna de les galàxies; la lluita contra la malària; la base genètica de sensacions com la gana; la mosca de la fruita com a model en l’estudi de malalties com l’Alzheimer; el desenvolupament d’un personatge virtual per a programes de televisió de forma automàtica, i el suport que donen les noves tecnologies en el procés de desenvolupament de fàrmacs.

, que compta amb el suport de la Societat Catalana de Biologia, Caixa Catalunya, el Ministerio de Educación y Ciencia i el Departament d’Universitats, Recerca i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya, està dirigida al públic en general i és d’accés gratuït.