Jornada sobre els aspectes bioètics de la dependència de la gent gran

By 1 de desembre de 2004novembre 16th, 2020No Comments
 01.12.2004

Jornada sobre els aspectes bioètics de la dependència de la gent gran

L'Observatori de Bioètica i Dret () de la UB, ubicat al Parc Científic de Barcelona, ha organitzat per demà 2 de desembre una jornada sobre . La jornada, que tindrà lloc al Saló de Graus de la Facultat de Dret de la UB (Av. Diagonal, 684), tractarà en profunditat la situació de la gent gran dependent a Catalunya, i analitzarà els drets i deures vinculats i les qüestions bioètiques relacionades amb l‘atenció sanitària i sociosanitària en aquest àmbit.

Els problemes de la gent dependent és un tema d’actualitat en què, en els darrers mesos, s’ha insistit des dels més diversos àmbits públics i privats. Fins i tot l’ONU ha participat en la difusió dels aspectes més problemàtics relacionats amb la discapacitat i l’envelliment de la població, i ha impulsat, a més, programes per a la igualtat i la plena participació que incorporen mesures concretes en els camps laborals, sanitari, educatiu i del benestar en general.

La jornada, subvencionada per l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca, reunirà diferents experts del món universitari, hospitalari i administratiu en dues taules rodones on s’establirà un debat multidisciplinari sobre el tema. Després, el síndic de Greuges de Catalunya Rafael Ribó intervindrà amb una conferència en què exposarà l’informe que aquesta institució va elaborar sobre la dependència de la gent gran a Catalunya. Aquest document, publicat el 26 de gener de 2004, recomana d’estudiar quina és realment la situació d’aquest col·lectiu i s’hi proposen mesures concretes a fi de protegir de forma real aquest sector de la població extremadament vulnerable.

El Grup de recerca Bioètica i Dret de l’OBD té entre les seves línies de treball les qüestions relacionades amb les polítiques públiques envers l’envelliment i els conflictes que això comporta, tal i com va aprovar-se en la publicació «El Alzheimer: problemas éticos y jurídicos» (ed. Tirant lo Blanch, València, 2002) que recull el treball realitzat dins del Projecte d’Investigació finançat per la Secretaria d’Estat d’Educació, Universitats, Investigació i Desenvolupament (nº del Projecte: PB97-0987), així com en l’elaboració i presentació pública del «Document de Voluntats Anticipades» (2001) a càrrec del Grup d’Opinió de l’OBD.