Investigadors d’AQR-IREA elaboren un informe sobre salaris i sobreeducació

By 3 de gener de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 03.01.2011

Investigadors d’AQR-IREA elaboren un informe sobre salaris i sobreeducació

Investigadors del Grup d'Anàlisi Quantitativa Regional de l' Institut de Recerca d Economia Aplicada (AQR-IREA) de la UB han elaborat l'estudi "Sobreeducació, educació no formal i salaris: evidència per a Espanya", publicat per la Fundación de las Cajas de Ahorros (FUNCAS). Entre les dades de l'informe s'assenyala, per exemple, que el percentatge de treballadors sobreeducats i infraeducats a l'Estat és del 24 % i el 32 % respectivament, segons xifres del 2007.

Els investigadors del Departament d’Econometria, Estadística i Economia Espanyola de la UB Sandra Nieto i Raul Ramos, autors de l’estudi, apunten la possibilitat que la xifra de sobreeducats pot ser conseqüència de la peculiaritat de l’estructura educativa espanyola, amb una proporció d’universitaris superior a la majoria de països de l’OCDE i, en canvi, amb un mercat laboral que no ha generat llocs de treball que requereixin aquest nivell educatiu.